Familjen Mysbralla

Alla inlägg under september 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 5 september 2009 08:10

NEEEEJ!


Jag vaknade för en halvtimme sedan och kände direkt att något var fel. Jag var svettig på ett annat sätt än det jag tidigare beskrivit och halsen gjorde ont och näsan snorade!

JAG VILL INTE BLI SJUK

  

Nu har jag vaknat till och druckit mitt sedvanliga morgonkaffe, men det har inte förbättrat min känsla i kroppen, suck! Är det månne en förkylningsbacill som tagit över min kropp? Det kanske går över om jag går ut och traskar lite i friska luften. Jag har ju knappt varit utanför lägenhetsdörren torsdag och fredag. Jo det klart, till och från jobbet, men inte mer. Jag inte haft någon energi till någonting dessa dagar, knappt ork att laga middag.


Idag ska vi ju dessutom få besök från storstan Stockholm. Älskade R får hit tre vänner eftersom vi bjudit in till partaj. Kommer gör även min vän J, vårt grannpar R+K och kanske några fler. Det blir alltså ingen jättefest och i denna stund känns det riktigt bra eftersom jag inte mår tipptopp.


 

 ...till er därute eller inne. Själv har jag inte bestämt mig för om denna morgon är god eller ej. Jag dömer inte ut den riktigt än...

  



Av Herr och Fru Mysbralla - 3 september 2009 21:25






Efter middagen blev det att bara ligga med huvudet i Älskade R:s knä för att slötitta på en urkass film (Confession of a shopaholic). Han i sin tur låg i soffan och sträckte ut sig på schäslongen samtidigt som han pillade mig i håret.


Han strök mig i pannan och över håret och han masserade och kliade min hårbotten. Det allra bästa med det hela var dock när han stretchade mina öron, så himla skönt!















Av Herr och Fru Mysbralla - 3 september 2009 21:07






Nu är det fara och färde även här på Närsjukhuset i Västerås. På eftermiddagsfikat fick jag höra att det första dödsoffret av svinflunsan dykt upp på lasarettet. Fy bubblan säger jag bara. -Har jag inte lite ont i halsen nu också...hmm?!?!


Jag har verkligen ingen bacillskräck, men nu vill jag helst inte gå över vägen in till Centrallasarettet på grund av detta. Hoppas jag slipper ha rond på ett tag så jag kan hålla mig på mottagningen. Jag tänker vara noga med att ha matlåda med mig eller gå hem på lunch. Inga matlådor eller luncher i cafeterian eller i matsalen.


När jag går på toa blir det nu extrem handtvätt bestående av tvåltvätt och skölj, tork med papper, öppna dörr och släcka lampa med pappershandduk och sedan spritas händerna för att därefter lufttorka och bli kliniskt rena. Det är ju viktigt eftersom jag pillar mig mycket i ansiktet.


Jag ser fram emot att snart få vaccinera mig mot skiten. Tyvärr verkar det ju dröja ända in i oktober innan de första blir vaccinerade. Jag kanske blir tvungen att köpa mig ett munskydd och ett par vita skyddshandskar.






Av Herr och Fru Mysbralla - 2 september 2009 06:44



..hoppas jag uppnå inför lördagkvällen. Tyvärr har jag inget blont hårsvall, men en rosa pilstol och svarta kläder blir inga problem. Hoppas hinna iväg till frissan för att klippa luggen och färga ögonbrynen, vet bara inte NÄR.






 



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards