Familjen Mysbralla

Alla inlägg under september 2012

Av Herr och Fru Mysbralla - 8 september 2012 08:03



Sådär, då har jag åter hittat bloggen. Vilken skriv- och bildtorka det har varit - skämmes!


Sommaren har gått och den bjöd på mest dåligt väder, vårt härliga bröllop, umgänge med familj och vänner, båttur till Ulvön, surströmmingsfest, någon glass, knappt någon träning, ideellt arbete hos Friskis och funderingar kring framtiden.


Hösten verkar bli spännande. Jag har sökt ett logopedjobb och ska på intervju på tisdag. Jag är riktigt nervös och det beror ju på att jag jättegärna vill ha jobbet. Sedan har jag inte varit på anställnings-intervju på länge och jag måste ju framhäva mig på allra bästa sätt. Går det åt skogen kommer eventuellt ett vikariat ut som jag kan söka lite senare i höst, men det är ju en lite senare fråga.


Veckan efter ska jag till Umeå. Jag har under 2 års tid väntat på att se hur ögonen ska bete sig och de vägrar bli bättre, så nu har jag bokat tid för en ögonbehandling. Det blir en ögonlaser hos Koskela. Jag fick en mycket bra känsla när jag träffade Timo Koskela och är inte nervös, inte för den troliga smärtan efteråt i alla fall. Lite smått tänker jag förstås på hur resultatet kommer att bli, men det visar sig. Så här kan jag inte gå omkring i alla fall. Jag kan ju inte använda mina linser längre och glasögonen är bara i vägen. Jag är ingen glasögonbärare helt enkelt. Wish me luck, please!


Nu är det lördag. Jag och L är vakna medan grabbarna R och A snusar gott. Dagen kommer bjuda på Familjegympa för åtminstone L och mig. Vad de andra två gör får vi se, kanske påbörjar de bygget av båthuset.



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards