Familjen Mysbralla

Alla inlägg under maj 2011

Av Herr och Fru Mysbralla - 31 maj 2011 18:34


 


Stone Temple Pilots är ett amerikanskt alternativt rockband från San Diego, Kalifornien, bildat 1987.

De hade sin storhetstid under 1990-talet och till viss del under början av 2000-talet. Bandet splittrades 2003 men återförenades 2008, efter att sångaren Scott Weiland blev sparkad ur sitt senare band Velvet Revolver.

Bandet har gett ut totalt sex studioalbum och en greatest hits-skiva. Deras mest kända låtar inkluderar "Plush" och "Sex Type Thing", båda från debutalbumet Core.

Info från Wikipedia.

Av Herr och Fru Mysbralla - 30 maj 2011 18:26


Söndagen den 29 maj 2011 var en fin dag för mig. Jag blev firad på morsdag för allra första gången. Livan hade fått hjälp av Älskade R med att köpa en present och på morgonen fick jag en fin rund ask med ett smycke i! Väldigt vågat av dem båda måste jag säga, men de lyckades alldeles utmärkt. 

TACK ÄLSKADE LILLA FAMILJ! 

   

Armband från Thomas Sabo



Av Herr och Fru Mysbralla - 27 maj 2011 19:08


 Kortare än kortast denna gång.




Av Herr och Fru Mysbralla - 27 maj 2011 10:32


Igår var det dags att fixa till båten inför lördagens sjösättning. När jag slutade jobbet strax före 16:00 kom Älskade R och en sovande Liv och hämtade mig med bilen. Vi åkte ner till båten för att snabbtvätta av den innan middagen.


 

Pappa jobbar och vi bestämmer! 



Middagen fick lov att gå fort så vi åkte till Kajens Fik för varsin sallad. Livan fick en burk med farmargryta, men tyckte att det var mer intressant att titta på alla människor runt omkring.


Efter maten åkte vi tillbaka till båten för att möta upp vår vän E, som lovat att hjälpa till med rubbing och vaxning. Livan och jag var arbets-ledare och styrde med järnhand när vi inte satt i bilen och lekte.



Av Herr och Fru Mysbralla - 24 maj 2011 08:21


Vi hade en gräsligt blåsig måndag här nere i Västerås. Det ledde till stor oro över båthusets vara. I och med att stommen är klädd med presenning så tar det lätt vind.


Älskade R ringde från jobbet och udnrade om jag och Livan kunde hämta honom för att åka direkt ner till båthuset och ta ner presenningarna. Tyvärr hade Livan precis somnat för sin eftermiddaslur, så Älskade R fick komma hem först. Han hann inte mer än komma innanför dörren så vaknade Livan. Vi gjorde oss snabbt klara och åkte iväg allihopa.


Det var lättare sagt än gjort att försöka ta ner presenningarna. Jag blev orolig att Älskade R skulle falla ner från stegen när det blåste som värst och han höll i presenningen. En båtplatsgranne såg oss och kom och erbjöd sin hjälp. Vi tackade såklart ja. Svårt för mig med Livan i famnen att göra så mycket annat än att knyta loss presenningarna och sedan hålla oss ur vägen. Jag försökte sätta ner henne på backen några gånger, men det resulterade i att jag fick plocka stenar ur munnen på henne. Det var en mycket trevlig man vi fick äran att umgås med under en stund. Älskade R kunde även återgälda tjänsten efter en stund när han behövde hjälp. Båtfolk verkar vara ett trevligt släkte.


Jag och Livan kunde hjälpa till lite mer när det var dags att vika ihop presenningarna. Det ser ni på bilderna.


     


Vi fick ändå lov att ta en paus för att åka hem med Livan och ge henne middag. Älskade R stanande kvar och fixade det sista, så när vi kom tillbaka kunde vi bara packa in lite grejer i bilen och åka hem för en alldeles för sen middag för oss två. Detta var vårt måndagsnöje. Vad gjorde ni?



Av Herr och Fru Mysbralla - 23 maj 2011 19:30


 

Lillskruttan gillar att gunga!


Efter att ha fått ett jättefint mms av Livs yngsta kusin som premiärgungade fick jag dåligt samvete.

Jag har ännu inte tagit med Liv till någon lekplats.

Sagt och gjort så tågade pappan, mamman och Livan iväg till närmaste lekplats.


   

      

       



 

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 maj 2011 12:30



Så här låter det ofta när vi åker bil!



 


Av Herr och Fru Mysbralla - 21 maj 2011 07:07


Sedan måndag morgon har jag varit riktigt förkyld, alltså inte bara lite snuvig utan tjock i hela huvudet med tjock hals och huvudvärk samt möjlig feberkänning. Även på min arbetsdag torsdag kände jag mig hängig även om det var lite bättre jämfört med tidigare i veckan.


Jag gjorde mina 8 timmar och skyndade hem. Älskade R hade ju sagt att middagen skulle vara klar klockan 17:00, så jag ville vara duktig och komma hem i tid för gemensam måltid.



När klockan var 17:05 steg jag in genom dörren. Det första jag såg var min vän K:s röda stövlar. Jaha, tänkte jag bara. Hon har kommit förbi en sväng, trevligt. Bara jag får äta mat, bajsa och sitta ner så är allt annat välkommet. Så blev det inte. Jag hann krama Livan hej innan Älskade R sa åt mig att sätta mig vid matbordet och hålla lite tempo. Han hade bokat biobiljetter och K som barnvakt och jag hade 30 minuter på mig innan filmen skulle börja. Överraskad? JA!



Pang! Bom! sa det i mitt huvud och i min kropp. Detta orkar jag inte. Jag flyr in på toa och bajsar. När jag suttit klart där hade jag landat lite och åt fort så vi skulle få en härlig kväll tillsammans. Det var ett bra beslut. Vi såg den senaste Pirates-filmen, som var lite mer än okej faktiskt. Jag tror jag ger den 3+ i betyg. Men det bästa med kvällen var nog att få sitta med Älskade R i biomörkret och hålla handen. Vi kom till och med hem i bra tid på kvällen för att kunna landa lite innan mötet med John Blund.


JAG HAR DET OFÖRSKÄMT BRA!


 

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards