Familjen Mysbralla

Alla inlägg under januari 2013

Av Herr och Fru Mysbralla - 29 januari 2013 12:53


Nu är det klart!

Jag har blivit uttagen att gå utbildning till spinningledare i vår.

 

Nu väntar jag på närmare information om var och när det ska ske.

 

HAHA!
Jag är sååå bra! Hurra för mig!


Sagt om mig efter uttagningen:

"Hon var grym" "Det lyste om henne där uppe" "Hon är självklar"!
Vem då? -Jo, jag! 
Gissa om jag sträcker på mig nu.

 

 

Den där Jantelagen är överlistad!

 

Av Herr och Fru Mysbralla - 18 januari 2013 06:27






 

Wow!


Jag ska få gå på uttagning för att bli ledare i spinning hos Friskis & Svettis. Egentligen skulle det vara idag efter kl. 14:00, men jag jobbar ju på fredagar så vi får hitta en annan dag som passar. Det som kommer att ske på uttagningen är att jag ska förbereda en låt att "spinna" till där de tittar på ledaregenskaper. Därefter går jag igenom ett takt- och positionstest. Tänk om de tycker att jag är värd att gå en riktig utbildning!!!

Spännande!

 




På jobbsidan händer det också grejer. Jag har sagt ifrån mig mina fredagar på mottagningen eftersom det endast finns behov av jobb mot avdelningen och neurologopedi. Det har jag ju slutat med för längesedan eftersom jag kände att det inte var min grej. Chefen och jag har dock en överenskommelse att jag jobbar fredagarna i januari månad och dyker det upp behov i vår på något annat diagnosområde så ringer hon mig. Det känns toppen! 


Det blir till att regga min egen lilla verksamhet nu. Fram med ett gångbart namn, skicka in papper, skaffa prylar också så kör vi!

 

Modig eller dumdristig - det är frågan!

 





 


Av Herr och Fru Mysbralla - 1 januari 2013 08:39




Huvva huvva!

Jävulskt halsont de senaste 9 dagarna, eller

vanligt halsot med snor och lite hängighet i början.

De senaste dagarna dock har halsontet blivit mycket värre. 

Jag har svårt att svälja - det gör så fasligt ont.

Jag hostar också, mest morgon, kväll och natt.

I resten av kroppen värker muskler och leder.

Nacken värker och det strålar mot vänster öra till och från.

Det gör även ont i bröstet.

Inatt har jag frusit och svettats om vartannat.

Det var längesedan jag var så här risig.


Jag får väl fortsätta vila då!

Det passar ju bra när det är Tour de ski i alla fall.

Bäst att se positivt på saken, det är mitt nyårslöfte.

Jag ska försöka att tänka lite mer som min Älskade R -

mest för barnens skull så de slipper höra en massa suckande hela tiden.



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards