Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 27 april 2009

14:00

Av Herr och Fru Mysbralla - 27 april 2009 19:36


Idag har det varit jobb igen eftersom det är måndag. Det var fortsättning på utbildningen av datajournalsystemet. Redan på morgonen kände jag att förkylningen tagit ny fart och på lunchen åkte jag förbi min familjeläkare för att höra om jag kunde få en läkartid. Det ordnade sig riktigt smidigt och jag fick en tid kl. 14:00.


När jag kom till läkaren frågade hon en massa och kunde konstatera att bakre svalgväggen var rodnad och att jag lät väldigt tät. Inget fel på öronen i alla fall.


Hon skickade mig vidare till labb för provtagning. Det blev blodprov i fingret, tempkoll och halsprov. De hittade lätt feber, men inget fel på sänkan och inga bacillusker. Jag har alltså virusorsakad förkylning, typiskt. Den kan man ju inte göra något åt förutom att vila, vila, vila och åter vila precis som jag har gjort de senaste tio dagarna.



Efter provtagningen fick jag träffa läkaren igen som skrev ut nässpray med Kortison samt hostmedicin. Jag fick rådet att vila, dricka vatten, ta nässprayen (som inte kommer att verka fullt ut förrän om några dagar) och Alvedon. Hon sa också att jag inte skulle oroa mig för min resa till helgen "Det är ju bara måndag". Hon tyckte också att det värsta skulle vara att flyga med min täppta näsa och lock/ont i öronen.


För mig skulle det värsta vara att åka till Portugal utan att kunna delta i de olika aktiviteter som erbjuds. Det börjar bränna under ögonlocken nu av både trötthet och av tycka-synd-om-mig-själv-känslor. Tänk om jag inte kan åka på min efterlängtade resa. Jag har ju tänkt på denna resa ända sedan jag kom hem från fjolårets resa.



Till råga på allt åkte älskade R iväg och tränade med grabbarna. Jag är avundsjuk och samtidigt jättetrött, så jag känner mig ynklig och mycket ledsen.




 
 
Ingen bild

stora

27 april 2009 21:05

Jättebra att du gick till doktorn. Gör som doktorn säger med hostmedicin, näs spray och vila så vore det ju tusan om du inte blev bra i tid till resan. Jag håller tummarna hårt.

 
Ingen bild

Lillyster

27 april 2009 21:10

Jag hoppas verkligen du får åka iväg på resan som du längtat efter så länge!
Krya på dig yster- jag håller tummarna för dig

 
Ingen bild

Annika

28 april 2009 07:11

Till Lillyster och Stora: Tack för att ni håller tummarna och hoppas på mig! Förkylningens dag 11 börjar nu och svetten rinner bokstavligen under armarna, not so suveränt!
KRAMAR på er.

 
Jossan

Jossan

28 april 2009 08:05

De kommer lösa sig vännen, ta de bara lugnt och gör allt du kan för att kroppen ska bli nöjd och frisk. Tänker på dig och skickar massor med energi och kärlek till dig.

KRAMAR OM

http://josefinpersson.blogspot.com

 
Ingen bild

stora

28 april 2009 12:54

Tror faktiskt att du skulle behöva en stor choklad kaka till kvällen. Både som tröst och njutning.

 
Ingen bild

Annika

28 april 2009 17:49

Till Stora: Jag skulle vilja ha glass, både gott och skönt för halsen.


Till Jossan: Tack för energin! Försöker att ta det lugnt, men det är svårt med den utbildning och planering av skolmöten. 5 dagar kvar till avresa varav fredagen är röd dag, så måste jag avboka resan bör det ske på torsdag och då måste jag ha ett läkar-intyg också. Känner jag mig inte bättre imorgon är det liksom nästan kört.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards