Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 6 april 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 6 april 2009 20:21



 


 

Finns det något som heter vårdepression? Jag vet att det finns människor som blir låga av höst och vinter när solen,ledigheten och värmen är borta etc, men kan det hända även under våren när solen kommer, vinden blir ljum och skön och sommaren närmar sig???



Jag misstänker att jag i så fall kan ha drabbats av det...igen. Mitt humör eller avsaknad av humör tillsammans med trötthet, oengagemang, stress som inte leder nånvart, gråt, skum obehaglig känsla i kroppen, svaghet och rastlöshet börjar likna såsom min vår och försommar var ifjol (för er som vet).


Jag tar mig inte för någonting och har en klumpkänsla i halsen, är sötsugen och disträ.


Hur ska jag förhålla mig till detta? Vad ska jag göra för att få bort detta obehag?


Jag är glad och tacksam för att jag har min älskade sambo som är bra på att hålla om mig. Det är enda tillfället på dygnet som jag känner något positivt. Han låter mig vila i famnen, han luktar gott, är varm, stor och mysig. Hans andedräkt är varm och känns trygg mot mitt huvud.


Käcka ord som till exempel att säga "det blir bättre" "kämpa på" eller "håll ut" hjälper mig inte...



Det blev såklart ingen träning idag heller. Jag skulle ha träffat min vän J efter jobbet och ett cykelpass, men jobbet drog ut på tiden, så vi avbokade och jag hann inte med cyklingen eftersom magen sa till att den ville ha middag.


Nu är planen att älskade R hjälper mig upp imorgon bitti klockan 05:45 så jag verkligen gör bort ett cykelpass innan jag ska vara på jobbet. Bäst jag lägger fram kläder och skor jag ska ta på mig så det går av sig själv när jag vaknar.


...och ja, jag har sett att inlägget från igår är lite knasigt, men det går än så länge inte att fixa till. Jag har kontaktat administratören utan respons.














Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards