Familjen Mysbralla

Alla inlägg under september 2011

Av Herr och Fru Mysbralla - 30 september 2011 17:00


 

 

Dagens humör: Glad men trött! Spelkväll hos vänner ikväll.


Dagens mående: förkylning som hänger i. Jag är seg och tjock i skallen.


Dagens borde: Tvätta och vaxa bilen, storstäda lägenheten och täcka över båten! Hinner man det efer en arbetsdag som slutar 16:30?


Dagens frisyr: Sovplattat hår som behöver färgas.

Denna väntar på att bli insmetad i mitt hår. Kanske i helgen?!?!

Dagens smink: Röda ögon och svarta ringar under ögonen.


Dagens klädsel: Svarta byxor och en svart stickad kortärmad tunika/klänning. Allt för en mer slimmad silhuett hihi, vilket är ganska omöjligt i detta skede.


Dagens planer: Hinna provköra en Multivan innan de stänger klockan 16:00. Det blir tight om tid.


Dagens materiella vill ha: En Multivan eller varför inte en massa nya snygga kläder.

Dagens fundering: Varför är det så krångligt med föräldra-dagar, försäkringskassan och varför är det så svårt att få prata med någon på Försäkringskassan?


Dagens längtan: Att äta pizzasallad.


Dagens superlängtan: 8 feb och 21 juli 2012!

 

Dagens gilla: Mina fina vänner!

 

Dagens ogilla: Personer på fel plats och att vara tvungen att lämna den varma sängen.



Av Herr och Fru Mysbralla - 30 september 2011 07:00


 

Så var det dags igen för mig att göra en fotobok. Jag brukar passa på när det kommer erbjudanden i brevlådan, på mejlen eller när jag ser annonser i reklamen. Hittills har jag alltid blivit nöjd. Jag tycker det är roligt att pyssla fram vilka bilder som ska vara med och vilka färger och design det ska vara i boken, men det tar ju sin lilla tid och jag är ganska nöjd när en bok är klar för tryckning. Det är också spännande att gå och vänta på paketet i brevlådan för att få hur boken verkligen blev.


Denna gång är jag otroligt missnöjd med företaget som jag provade. När min bok kom hem och jag började bläddra i den såg jag flera konstiga tryck. Munnar blev blåa eller svarta, som om man ätit blåbär eller använt svart läppstift. Vissa sidor fick konstiga färginslag eller såg ut som om de varit blöta och torkat ihop. Det var inte alls bra.


Jag skrev därför tillbaka till deras kundtjänst och reklamerade min bok. De ville att jag skulle bifoga digitala bilder på tryckfelen och det gjorde jag. Efter en tid fick jag åter ett paket i brevinkastet, hurra! Jag började återigen att bläddra i boken. Men herregud! Det fanns fortfarande konstigt tryck i den. Färgen på läpparna var nämligen inte korrigerad.


Så skrev jag direkt ett nytt mejl till kundtjänst och denna gång lät jag lite irriterad och det resulterade i ett snabbt svar. Detta fick jag till svar (nedkortat):


Tyvärr är dina upplagda bilder redan automatiskt korrigerade med detta program. Jag har nu gått in på ditt konto och avaktiverat tjänsten men det du måste göra nu är att ladda upp bilderna på nytt. Jag råder dig att radera dom gamla bilder för att lättare urskilja vilka av dina foton som nu inte kommer vara påverkade av "Perfectly Clear". När du gjort detta kan du göra om albumet och lägga det i din kundvagn, sen ber jag dig kontaka oss igen så ordnar vi en ny leverans utan kostad. Jag ber om ursäkt för den processen du måste gå igenom men önskar dig lycka till med ditt skapande!

Jag måste alltså göra om allt från början......grrrrrrr!


 

Av Herr och Fru Mysbralla - 28 september 2011 19:22



En helt vanlig för- eller eftermiddag för Livan kan se ut så här.


       


Det är svårt att leka i en rutschkana. Den är ju så halkig.



Av Herr och Fru Mysbralla - 28 september 2011 19:12



...kommer vi ett steg närmare och får en lite mer verklig bild av det hela.

Vi har nu bokat datum, tid och kyrka.

Den 21 juli 2012 kl. 14:30 gifter vi oss i

Björksta kyrka, cirka 20 minuter från Klockartorpet.



Och redan nästa vecka är våra vigselringar

klara för hämtning.

Ja, det är tidigt, men vi försöker sprida ut kostnaderna så gott det går.

Sen känns det ju så fantastiskt också!!!


HURRA FÖR OSS!



Av Herr och Fru Mysbralla - 27 september 2011 19:17


 


   Det som saknas är de plagg

som Älskade R köpte.



Av Herr och Fru Mysbralla - 24 september 2011 21:05



                                 



En salig blandning av härliga minnen!




Av Herr och Fru Mysbralla - 22 september 2011 20:45


Idag åkte vi till Erikslund där den nya gallerian öppnat. Den ligger i samma byggnad som IKEA ligger i nu. IKEA flyttade ju från Hälla till Erikslund i våras och nu har alltså resten av byggnaden öppnat. 


WOW! säger jag bara vad butiker det fanns där. Jag hittade en del nya butiker och intressanta plagg. Det bästa är att de har öppningserbjudanden fram till söndag. HURRA! Nu när vi inte ska köpa hus kanske jag ska stor-shoppa till helgen istället (sarkasm).




Av Herr och Fru Mysbralla - 19 september 2011 21:30


 

Det har ju blivit dags att söka förskoleplats åt Liv. Det vi dock märkt nu när vi börjat ringa runt är att det inte alls är tillräckligt med de 3 månaderna i förväg som uppges på kommunens hemsida. Helst verkar det som att man bör ställa barnet i kö redan när det föds. Flera av de förskolor som vi är intresserade av tar dessutom bara in nya barn på hösten och vi har ju tänkt att Liv ska skolas in och börja i januari, nu efter årsskiftet.


Vi har i alla fall kunnat besöka 2 förskolor för att få en bild av dem. Den ena förskolan ligger alldeles där vi bor (praktiskt) och den andra ligger i närheten av skolan där Älskade R jobbar för tillfället.

Men herregud vilken skillnad det kan vara på lokaler och personal. Det närmsta stället var det vi besökte allra först. Redan när vi kom in i källarlokalen (ja, ni läser rätt) fick jag halvdåliga vibbar. När sedan kvinnan som jobbade där tog emot oss och började prata med oss kändes det som om vi kunde gå på en gång. Både jag och Älskade R kände precis likadant. Det är ju bra. Vi stannade i alla fall kvar och ställde lite artiga frågor.


Någon timme efteråt bar det av mot den andra förskolan, vilken är en ny avdelning i helt nya fräscha lokaler med bra ytor och möjligheter till att dela upp i mindre grupper i olika rum. Det var inte heller tokigt att både jag och Älskade R var bekanta med kvinnan som tog emot oss. Hon är en varm, rak och helt normal person med en hel del erfarenhet. Livan gillade stället och ställde sig snabbt vid ritbordet, med de två flickor som var kvar, och målade fint.


För tillfället har de platser kvar eftersom de är relativt nyöppnade, men det är ju svårt att säga hur det ser ut om några månader. Vi har ställt oss i kö där och angett den förskolan som vårt förstahandsval. Nu är det bara att hålla tummarna. Liv har förresten en killkompis som går på denna förskola och han verkar trivas som handen i handsken.

Första veckan i oktober ska vi besöka ytterligare en förskola som vi hört gott om. Det blir spännande.



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards