Familjen Mysbralla

Alla inlägg under mars 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 31 mars 2009 06:18




 




Startade upp dagen med att köpa en bok på nätet, Pulsträna av Jonas Gustrin. Boken ges ut av fitnessförlaget, men jag hittade ingen skriftlig information om boken på deras hemsida så jag länkar till annan plats istället. Här kan ni läsa mer om boken som går att köpa från och med idag:


http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9173630128











Av Herr och Fru Mysbralla - 30 mars 2009 19:10


Här kommer bilderna som du J har längtat och frågat efter. Håll till godo nu! För er andra som inte vet vad detta är för bilder (ursäkta J) så kan jag berätta att det är de lerfigurer vi fick göra på personalfesten i fredags, se inlägget med rubriken





Av Herr och Fru Mysbralla - 30 mars 2009 06:30




INTE MÅNDAG...REDAN!!!!!


JAG ÄR INTE REDO FÖR ARBETE ÄNNU.

JAG BEHÖVER EN HELGDAG TILL.

JAG ÄR TRÖTT.

JAG ÄR MOSIG.

JAG ÄR PÖMSIG.

JAG HAR ONT I NACKEN.

JAG ÄR OPEPPAD.

JAG ÄR SMÅHÄNGIG.


Nu ska jag cykla till jobbet - hej hopp!

Bäst jag förvandlas och blir go´och gla´ -  som kexchoklad!













Av Herr och Fru Mysbralla - 29 mars 2009 21:03


Efter det långa cykelpasset idag såg jag verkligen fram emot en god middag. Både jag och älskade R fixade och lagade mat, han bakade scones och jag stekte laxen och surimisticksen, fräste spenaten och plockade fram ostar och potatissallad. Det blev en mumma middag även om älskade R inte var så förtjust i sticksen. Det blev istället fler till mig. Scones är ett av de godaste jag vet och speciellt när R har gjort dem. Jag vet inte hur han gör, men det mesta han tar sig för i köket blir gott. Bröden här nere är inte våra utan lånade från en bildbank på nätet. Vi åt inte med marmelad på ju.



Dags att summera veckans träning. Det blev bra med flåsträning, men sämre med styrkepassen. Jag fick inte till något styrkepass nämligen, men boxades, joggade och cyklade så det räcker och blir över till någon som inte rört på sig denna vecka.


VARSÅGOD!!!


Morgonpromme:

Tid: 45 minuter


Boxpass:

Tid: 55 minuter


Löpning:

Tid: 20 minuter

Snittpuls: 156

Maxpuls: 165


Cykling:

Tid: 55 minuter

Snittpuls: 157

Maxpuls: 169


Cykling:

Tid: 120 minuter

Snittpuls: 132

Maxpuls: 149


Jag måste verkligen skona min stackars rumpa från allt slitage av cykelsadlarna. Ska jag köpa sådana där cykelbyxor som är som en dräkt eller i vanlig kort byxmodell? Fördelar och nackdelar tas tacksamt emot.



Nu ska jag stänga ner och dricka något varmt. Nattakram på er!




Av Herr och Fru Mysbralla - 29 mars 2009 13:00


Vilken underbar dag det var igår i Sollentuna! Jag träffade vänner och hundar och mådde allmänt gott förutom att det var tröttsamt att stå upp hela dagen och småfrysa hela tiden.


Det blev fina tävlingsresultat för de valpar som är syskon till Missy. Jag undrar hur det hade gått för Missy? Det får vi se nästa gång. Matte H kommer att meddela oss när de anmäler till nästa utställning. 26 april är det en nationell utställning här i Västerås och då hoppas jag att det kommer ett härligt gäng Liebe Doggare hit.


Taala blev BIR = bäst i ras

Scoopy blev BIM = bäst i motsatt kön


Idag är jag lite ledsam eller nedstämd. Det verkar vara ganska säkert att jag inte kommer att bli med Grand Danois något mer. Jag vet inte riktigt hur det ska gå...


1) Ska jag be min sambo att vi skaffar hund för min skull fastän han egentligen inte vill?

2) Ska jag föreslå att vi har varsitt boende så hunden bor hos mig?

3) Ska jag bara acceptera att det är så här?

4) Ska jag försöka släppa tankarna just nu och hoppas att min längtan försvinner?

5) Annat alternativ och eller andra tankar?


Nu är det dessutom klart att vår uppfödare S kommer att ha två kullar under sensommar och höst.










Av Herr och Fru Mysbralla - 29 mars 2009 12:58



Mer bilder från utställningsdagen i Sollentuna igår!



Av Herr och Fru Mysbralla - 29 mars 2009 11:01


Jippi!

Jag fick träffa min lilla gosekluns igår. Det var dock nära att det inte skulle bli av. Missys matte blev sen så de missade att gå upp i själva ringen och fick alltså inte vara med i tävlingen.


När jag och älskade R dök upp 09:20 så var de alltså inte där ännu. Gissa hur det kändes i mitt hjärta då?!?!


Det gjorde ont och gråten vällde upp i halsen, men kom inte ända fram. Jag fann mig efter en stund och insåg att jag ju skulle få träffa goda vänner, LiebeDoggen-hundar och en massa andra härliga Grand Danois och hundmänniskor. vi stegade i alla fall iväg mot cafeterian för att äta frukost och när vi kom tillbaka ut och hälsade på S berättade hon att Missy med husse och matte hade kommit. Jag blev överlycklig över att få se en glad Missy som verkade frisk och välmående, kanske lite väl slimmad efter att S påpekat det.


Här kommer några bilder från dagen:


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards