Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 mars 2009 21:24


...för presentkortet på SF. Jag och älskade R har utnyttjat presentkortet denna kväll för att se filmen "Män som hatar kvinnor". Jag måste säga att det var en mycket bra film, trots längden, dryga 2,5 timme. Det enda som var lite dåligt var ett mesigt och töntigt slut enligt mig. Ett fåtal riktigt äckliga och motbjudande scener dök också upp, men det hör väl till i en deckare!?!?!


Info från SF

Lisbeth Salander är en ung egensinnig tjej med ett mörkt förflutet. Hon är en enastående researcher och en av landets främsta hackers.

Den grävande journalisten Mikael Blomkvist har precis blivit dömd till fängelse för förtal när Henrik Vanger, tidigare en av landets främsta industriledare, vill ge honom ett annorlunda uppdrag.

Lisbeth och Mikaels vägar möts och tillsammans gräver de djupt i familjen Vangers förflutna där de möter en mörkare och blodigare historia än någon av dem kunnat ana.


Egentligen så borde jag ha förstått att filmen skulle vara bra eftersom den var svensk med lite danskt inslag (Regi: Niels Arden Oplev). De som känner mig vet att jag gärna underhålls av svenska eller danska filmer och gärna med en Mads Mikkelsen eller Michael Nyqvist i en roll.



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards