Familjen Mysbralla

Alla inlägg under juni 2013

Av Herr och Fru Mysbralla - 29 juni 2013 01:59


Sent påtänkt som vanligt tänkte vi höra om barnen kunde få sova över hos någon så att jag och älskade R kunde få lite egentid, men vi gick bet på det.


Istället hörde vi med broder B och U om vi skulle käka hämtmat hemma hos dem på deras uteservering och dricka några goda glas. Vilken tur vi hade att de var med på noterna.



Det blev en helkväll hos dem från 18-tiden till strax före 02:00. Jag minns inte senast när jag var vaken och ute så länge. En fantastiskt mysig, rolig och avslappnad kväll - precis som jag gillar det. Barnen lekte bra med varandra, både ute på gräsmattan och inne med lite pyssel som fina U tagit fram. De var vakna länge, ända till 22-tiden. Då stoppade vi ner dem i dubbelsängen med varsin vällingflaska, lade oss bredvid och nattade dem. Efter det satt vi vuxna och surrade, åt och drack samtidigt som vi spelade "Med andra ord". Självklart vann jag och Älskade R över de andra två. Efter vinsten tackade vi för oss, packade ner barnen i vagnen och traskade hemåt - mycket nöjda!


Några härliga uttryck under kvällen:

* Stad: bröd - kött - bröd.

* Huvudstad i Paris, huvudstad där Eiffeltornet står, eller annan huvudstad i London.

* Mörkrets varelser...(kan inte skriva resten).

 

Tack så hjärtligt att vi fick tillbringa fredagkvällen med er!

 

 

 

Av Herr och Fru Mysbralla - 22 juni 2013 22:39

Tur att barnen är normala i alla fall.

Av Herr och Fru Mysbralla - 20 juni 2013 17:52

Den ena spelar fotboll och den andra njuter av blommorna.

Av Herr och Fru Mysbralla - 20 juni 2013 17:33

Sådana stolta och varma kärlekstårar som trillade när jag såg och läste det ni får se här.

Tack förskolan!

Livs första huvudfoting när hon tittar sig i spegeln och gör ett självporträtt!

Av Herr och Fru Mysbralla - 19 juni 2013 07:32

"Vi står nu still och väntar på ett mötande tåg".
Den frasen har jag hört några gånger nu.

Av Herr och Fru Mysbralla - 19 juni 2013 05:53




Gäääsp! Idag tar jag sovmorgon och åker med tåget som går 06:44 till Sundsvall istället för tåget som går 05:14. Det är helt fantastiskt att få möjlighet att arbeta med röstpatienter igen. Sundsvalls mottagning är dessutom en arbetsplats med många härliga tjejer och en massa kunskap och kompetens förstås. Jag skulle gärna jobba där fler tillfällen. Vi får se om det blir någon dag efter midsommar också. Jag var ju sjuk två dagar förra veckan, över hela helgen och är egentligen inte frisk nu heller, men lite piggare i alla fall. Så jag längtar nu efter MIN mottagning där jag får hjälpa människor med sina röster. Det är ju det område som är mitt största intresse inom logopedin. Barnspråk kommer på en hedrande andraplats.


Midsommar närmar sig och vi har beslutat att åka till mamma i Sollefteå och vara med henne och O. Vi får se hur vädret blir om det blir firande på Ådalsbyn eller i deras sommarstuga. Det visar sig.


Dags nu att borsta tänder och packa väskan. Jag vill slippa springa till tåget idag!




Av Herr och Fru Mysbralla - 10 juni 2013 10:05



Sista arbetsveckan för Älskade R och sista veckan på förskolan för barnen är det nu. Idag är det dock måndag och jag och barnen hänger tillsammans. Som vanligt består dagen en hel del till att tvätta och diska efter helgens slöande på de områdena. 


Jag jobbar aldrig dessa dagar då barnen önskar deltagande av mig samt att jag inte kan ha fokus på arbete när de är hemma. Jag provade tidigare i vår, men det blir varken kvalitet på arbetet eller umgänget med gosefisarna, vilket alltså inte ger någonting för någon.


Här är morgonens önskemål från Liv;

hattar och mössor på oss alla och mamma ska vara trollkarl!


 




Av Herr och Fru Mysbralla - 10 juni 2013 09:47



Sjösättning av svärpäronens segelbåt igår. Det var riktigt kall blåst där ute och fastän solen lyste så var det ingen värme. Barnen var fascinerade av de stora fordonen; kranbil, traktor och den stora segelbåten som lyftes i vattnet.


När klockan var 15:00 var det dags för mig att bege mig hemåt för mellis innan lite receptionsarbete på Friskis. Jag hoppade in för en annan tjej som åkt hem till Skåne på visit. När arbetspasset var över kl. 18:15 blev jag hämtad av familjen för en sen middag ute i den nysjösatta båten. Vi fick pizza från Il Romano. Mys, mums och skönt för en hungrig mage.


Dagen var snabbt till ända kan man lugnt säga.


     

 



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards