Familjen Mysbralla

Alla inlägg under februari 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 28 februari 2009 09:04


JAG  TÄNKTE  PÅ  MISSY  UNDER  HELA  MORGONPROMENADEN. JAG  MÅSTE  FÖRSÖKA  ÖVERTALA  ÄLSKADE  R  ATT  VI  FAKTISKT  HINNER  FÖRBI  LILL-TJEJEN.....

Av Herr och Fru Mysbralla - 27 februari 2009 18:35


Imorgon bär det av mot Älvsjö för att gå på Båtmässan. Vi var där även ifjol, fast då åkte vi dit redan på fredagen för att sova två nätter på hotellet där bredvid och utnyttja hela helgen i Stockholm.


Jag hade velat besöka Missy och hennes nya ägare också eftersom de bara bor dryga 7 km från mässan, men det blir nog lite stressigt att åka dit också när vi har en tid att passa hemma i Västerås.


För när vi kommer hem imorgon blir det att fixa till oss och styra kosan mot Haraker och en fest för ungefär 25 personer. Det är kompis M och hans kompis J som har slagit ihop sina födelsedagar för att fira den på J:s nyköpta gård där ute på vischan.


Festen börjar egentligen klockan 14:00, men då är vi fortfarande på mässan eller på väg hem, så vi kommer antingen i lagom tid för tipsrundan eller middagen. Det ska vara badtunnor inhyrda och det är tänkt att man får sova över och äta frukost och må gott även dagen efter.



Vi föredrar dock att sova hemma så det lutar åt att jag håller mig borta från burkar och flaskor med  %  i så jag kan köra oss hem på ett säkert sätt. Vi får se om det är några fler som vill åka mot Västerås, då kan man ju dela på bensinen också. SMART! Billigare än taxi för den som älskar att sova i sin egen säng där hemma.



Innan vi åker iväg imorgon ska jag verkligen ta mig iväg på morgonträning eftersom denna vecka har gått i vilans tecken. Det blev styrkepass på måndagen och boxpass på onsdagen, sedan har jag inte gjort många knop vad gäller träning. Söndagen kommer att få ett längre cykelpass eftersom det är dags för mig och vännen K att börja träningen inför Tjevättern.


Det blir även en dejt med vännen J på söndag. Hon behöver shoppa kläder och vill ha mitt smakråd, vilket gör mig lite nervös. Jag är inte direkt känd för att ha bra klädsmak eller veta vad som är "inne". Däremot är jag känd för att säga vad jag tycker. Vill man ha en ärlig åsikt ska man komma till mig. Naturligtvis ska vi stoppa något i våra magar och surra någon timme eller så.


Just det ja. Höll på att glömma en viktig sak...nu ska jag klistra igen ett kuvert och adressera det för att sedan kasta det på lådan mot...?





Av Herr och Fru Mysbralla - 25 februari 2009 19:35


Mina systerdöttrar är bara för fina. De får mig att känna mig omtyckt genom att skicka små brev, teckningar, klistermärken, pyssel, sms och annat trevligt. De påminner mig också om att "DU  VET  VÄL  ATT  VI  TYCKER  OM  DIG".


Och som jag tycker om de små flickorna. Jag träffar dem sällan, men tänker på dem varje dag och de gånger vi ses får jag nästan fjärilar i magen för jag blir så nervös...tänk om de inte känner igen mig eller har slutat tycka om mig för att jag är så långt borta. Men så verkar det ju inte alls vara. Vilken tur jag har.

Av Herr och Fru Mysbralla - 25 februari 2009 18:35


Tack vare sportlovet har älskade R flera hela dagar som han kan utnyttja till arbete i båten. Nu har han kommit så pass långt att all gammal plastmatta är borttagen och klistret under är bortslipat. Klistret som små dammpartiklar har istället hamnat på älskade R, som ni kan se här nedanför. För mer ingående information om och bilder på renoveringen bör ni kika in på vännens blogg.      http://goggas.blogg.se


Så fort det blir lite varmare väder ska jag göra honom sällskap i båten så han får bästa möjliga hjälp med renoveringen. I ett huj kommer allt att bli klart.


Jag tror att fortsättningen blir att sätta fast toaletten med slang och tank, men man vet aldrig, imorgon kanske R har en ny plan. Han är duktig min älskade R. Jag blir alltid stolt när jag tänker på hur mycket grejer han fixar på helt egen hand. Vilken pärla!!!







Av Herr och Fru Mysbralla - 24 februari 2009 19:38


...och världens snyggaste nacke har jag. Det säger i alla fall min frisör och det frisörer och barnmorskor säger är sanning, kom ihåg det!


Jag är precis nyklippt och har kapat mitt riktigt långa hår. Ja, håret var faktiskt långt fastän man inte kunde se det i och med att jag alltid stoppade håret i de ständiga tofsarna (ponytails).


Tror jag väntar med att sätta in bilder på mitt nya jag tills helgen kommer. Då vankas det festligheter med fina kläder och smink. Då gör jag frisyren rättvisa.


vanessa paradis page


Håret är klippt ungefär på detta viset, lite längre är det kanske. Det kan göras flikigt också. Jag är nöjd, men det känns ovant att inte ha hår i nacken. Lite såhär är det nog:









Av Herr och Fru Mysbralla - 23 februari 2009 22:08


Jag hade precis skrivit ett långt inlägg om vår helg uppe i Sollefteå och Ö-vik, men så kastades jag ut från internet och allt försvann. Jag är verkligen less på det! Det händer titt som tätt och den senaste halvtimmen har jag kastats ut minst fyra gånger, GRRRRRRR!


Istället för ett trevligt inlägg kommer här två bilder på mig och älskade R när vi poserar i solen efter en härlig tur på längdskidor. På lördagen var vi uppe i bra tid och åkte iväg till skidspåret kl. 09:00. Bilderna visar när vi just åkt klart de 6 ostadiga kilometerna. 


Ni får också förmånen att läsa en apbra slogan som passar till vilken tävling som helst:


Motiveringar hit och dit
är för hjärnan ett väldans slit
Men jag tycker om att tävla
dock kan jag ej skrävla
om att vinna ett enda skit





Av Herr och Fru Mysbralla - 20 februari 2009 08:54


Efter jobbet igår var det bara att packa in alla väskor samt skidor och stavar i bilen för att börja resan mot Sollefteå. Vi stannade till vid Max på Hälla för  att snabbäta en burgare och därmed slippa stanna efter vägen för att äta. Fy fabian vad jag ogillar dessa köpeburgare, men nu var det ju syftet att fort få i sig någon form av mat, inte att njuta....

Det blev även en tur in på Kalasgott för att ha lite färdgötta.


5 timmar och 55  minuter tog resan och 22:20 parkerade vi bilen i Ingersta hos mamma. Ett stopp blev det efter vägen och det var i Sundsvall på en mack för att kissa. Tro det eller ej, men jag (den alltid kissnödiga och samtidigt törstiga bruden) kissade endast EN GÅNG på hela resan. Normalt sett skulle vi ha stannat minst tre gånger. Go Annika, go Annika, fast jag hade grym vätskebrist eftersom jag inte hade druckit så mycket under varken dagen eller hela resan.


Den senaste tiden har jag känt att jag befinner mig lite väl långt borta från min familj. Oavsettom det händer roliga eller mindre roliga saker, så finns jag aldrig på plats, inte heller för att hjälpa till eller för att umgås med de mina. Det kanske är dags att börja tänka på refrängen...det vill säga att röra sig tillbaka norrut.


Fördelen skulle vara att både min och älskade R:s familj finns närmare,husen är billigare och det är mysigt i Norrland. Nackdelen skulle vara att vi båda lämnar bra arbeten, goda vänner och en större stad. Nu har jag kikat in en sväng på hemnet. Det är roligt att kika på hus och nog sjutton är jag sugen på att skaffa hus istället för att bo i lägenhet. Men det är inte värt att lägga ut hur mycket som helst och inte kunna göra andra saker som att resa, se musikaler, äta gott ute och andra saker som betyder mycket för ett rikt liv förutom att bo. Tillbaka till hemnet: Här nere är några hus som är till salu i Örnsköldsvik. Priserna är betydligt lägre jämfört med priserna i Västerås. Mellan 625000:- och 1 100000:- ligger dessa hus på.


http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/293625

Exteriör



http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/344741


 

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/350558


 

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/360576 

Gavel



http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/344597 

HÖRNETT


Jag suktar.... 




Av Herr och Fru Mysbralla - 18 februari 2009 06:05


...är inte det lättaste att få till, men det här citatet, som jag lånat från min goa vän J:s blogg, är talande och klokt. Om man går samma väg hela tiden gör man ju också samma val. Gå din egen väg och/eller en helt ny väg!





"Bara för att vägen svänger behöver det inte betyda att du ska svänga." av Sofia Sivertsdotter.

Godmorgon förresten!








Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards