Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

I Norrland

Av Herr och Fru Mysbralla - 20 februari 2009 08:54


Efter jobbet igår var det bara att packa in alla väskor samt skidor och stavar i bilen för att börja resan mot Sollefteå. Vi stannade till vid Max på Hälla för  att snabbäta en burgare och därmed slippa stanna efter vägen för att äta. Fy fabian vad jag ogillar dessa köpeburgare, men nu var det ju syftet att fort få i sig någon form av mat, inte att njuta....

Det blev även en tur in på Kalasgott för att ha lite färdgötta.


5 timmar och 55  minuter tog resan och 22:20 parkerade vi bilen i Ingersta hos mamma. Ett stopp blev det efter vägen och det var i Sundsvall på en mack för att kissa. Tro det eller ej, men jag (den alltid kissnödiga och samtidigt törstiga bruden) kissade endast EN GÅNG på hela resan. Normalt sett skulle vi ha stannat minst tre gånger. Go Annika, go Annika, fast jag hade grym vätskebrist eftersom jag inte hade druckit så mycket under varken dagen eller hela resan.


Den senaste tiden har jag känt att jag befinner mig lite väl långt borta från min familj. Oavsettom det händer roliga eller mindre roliga saker, så finns jag aldrig på plats, inte heller för att hjälpa till eller för att umgås med de mina. Det kanske är dags att börja tänka på refrängen...det vill säga att röra sig tillbaka norrut.


Fördelen skulle vara att både min och älskade R:s familj finns närmare,husen är billigare och det är mysigt i Norrland. Nackdelen skulle vara att vi båda lämnar bra arbeten, goda vänner och en större stad. Nu har jag kikat in en sväng på hemnet. Det är roligt att kika på hus och nog sjutton är jag sugen på att skaffa hus istället för att bo i lägenhet. Men det är inte värt att lägga ut hur mycket som helst och inte kunna göra andra saker som att resa, se musikaler, äta gott ute och andra saker som betyder mycket för ett rikt liv förutom att bo. Tillbaka till hemnet: Här nere är några hus som är till salu i Örnsköldsvik. Priserna är betydligt lägre jämfört med priserna i Västerås. Mellan 625000:- och 1 100000:- ligger dessa hus på.


http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/293625

Exteriör



http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/344741


 

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/350558


 

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/360576 

Gavel



http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/344597 

HÖRNETT


Jag suktar.... 




 
 
Ingen bild

stora

20 februari 2009 23:07

Kul att ni funderar på Norrland igen. Tänk va nära ni skulle ha till barnvakt om ni kom ända till Umeå.

 
Ingen bild

maraja

21 februari 2009 13:30

ja! kom tillbaka, skulle vara så fint att har er närmare. fast, vänta.. jag vet ju inte riktigt var jag kommer att hamna än, hm.. sen måste du titta på Skavlan nästa fredag!

 
Ingen bild

Annika

21 februari 2009 18:13

Till Maraja: Vad är Skavlan för något???

 
Jossan

Jossan

22 februari 2009 11:16

UMEÅ UMEÅ UMEÅ UMEÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!

Kramar om

http://josefinpersson.blogspot.com

 
mor

mor

22 februari 2009 12:39

Skulle va bra å ha er närmare,så jag kan hantera bussåkandet.

http://noema.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maraja

22 februari 2009 13:41

skavlan är en norrman med en riktigt bra talkshow som sänds på fredagkvällarna, nästa vecka ska mads vara gäst...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards