Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 8 februari 2009 17:19



Efter den lite sena lunchen idag, som bestod av Keldas fisksoppa med laxbitar, kidneybönor, morötter och grovt bröd till, fixade jag i ordning stöket i köket för att kunna lägga mig och vila med älskade R. Han hann med att somna under de 15 minuter jag dolade på i köket hahaha! Han skulle bara sova en halvtimme tills störtloppet skulle börja, men när vi vaknade visade det sig att vi båda sovit 1 1/2 timme!!! OJ!


När jag hörde att R tassade omkring uppe tyckte jag att jag också borde kliva upp, men jag vaknade inne i drömmen på något sätt. Här kommer den spännande historien:


Jag befann mig på ett gammalt urtypiskt hotell i Tyskland efter att ha rest med diverse ålderdomliga lok, rymdfärjor och annat konstiga grejer.


När jag klev i på hotellet var det tyst och tomt på folk. Jag fortsatte längre in i hotellet, in i ett sällskapsrum med tv, soffgrupp och bokhylla. Där låg en man och sov på soffan. Han vaknade till när jag kom gåendes. Han tog en karamell ur den stora korgen med godis i och bjöd mig på en kola med guldpapper på. Den var god, men stor.


Jag tackade och gick vidare in för att leta reda på mitt rum, men så kom jag på att jag inte visste det. Jag måste få tag på någon som jobbar här, tänkte jag. Jag gick vidare och hamnade i receptionen, fast på den sidan av disken där den som jobbar står. En bok med alla bokningar låg där och jag började bläddra i den.


Plötsligt hörde jag steg i korridoren och såg mannen från soffan komma gåendes. Jag kände mig påkommen med att ha snokat i boken och gjorde mig beredd att förklara mig, säga att jag bara ville veta mitt bokade rumsnummer. Den stora sega kolan i munnen behövde sväljas ner och....glunk, så svalde jag mitt tuggummi...på riktigt. Usch vad obehagligt!



Det blev att knapra skorpa för att riva bort obehagskänslan i halsen. 






Av Herr och Fru Mysbralla - 8 februari 2009 08:09


Känner mig inte bättre i förkylningen idag, snarare lite sämre kanske. Det är nog mitt eget fel eftersom jag tillbringade 5 timmar på stan med J igår. Vi sprang dock inte omkring i en massa butiker, men jag låg ju inte och vilade i min säng heller. Jag är dålig på att vara sjuk!!! Men nu blir det starkt morgonkaffe framför surfarserien Beyond the break. Annika är tonåring igen.

=)


Jag har också roat mig med att leta fram nästa löparsko som ska inhandlas. Här är den: Adistar Ride




 



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards