Familjen Mysbralla

Alla inlägg under maj 2012

Av Herr och Fru Mysbralla - 31 maj 2012 08:11



En kille som är glad för det mesta, hurra!


 




Av Herr och Fru Mysbralla - 30 maj 2012 09:17


Titta vad som ramlade in genom brevinkastet i tisdags.

I brevet låg även en tågbiljet för en enkelresa till Umeå.

Vad är detta?


 


Det finns 2 alternativ som jag kommer att tänka på.

Antingen är Älskade R less på mig så att han tänker skicka bort mig för ett tag

eller så är det något bus, med anledning av bröllop, på gång.

Jag har dock pratat med både Älskade R och min storasyster och båda förnekar inblandning.

Dags att ta tag i min lillasyster kanske...


Av Herr och Fru Mysbralla - 25 maj 2012 08:48


RS-VIRUS hos barn

När ska man söka vård?

Man ska söka vård direkt på en vårdcentral eller akutmottagning om barnet har ett flera av följande symtom:

  • Inte ger samma kontakt som vanligt, är ointresserat av omgivningen och verkar mycket trött.
  • Inte orkar äta, och därmed riskerar att gå ner i vikt.
  • Är andfått, har en ansträngd andning eller har andningsuppehåll.
  • Är blekt eller blåaktigt. Det blåa kan synas mest på läpparna och under naglarna.
  • Hostar mycket.

Arvid hostade galet mycket ända till igår. Han var lite slö bara, men åt dåligt och fick inte behålla maten då han kräktes upp den tillsammans med slem. Han andades ansträngt och snabbare än vanligt och han var blek/grå i ansiktet. Alltså ringde vi 1177 och fick åka till Primärvårdsjouren. Han blev inlagd på Barn-avdelningen och har varit där sedan tisdagkväll.


Igår var en dag som visade en förbättring. Förhoppningsvis får vi åka hem i eftermiddag. Jag ska strax bege mig till sjukhuset och se hur skrutten och pappan mår.


Barn som inte orkar eller kan äta får näring genom en plastslang, en så kallad sond, som går till mag-säcken via näsan eller munnen. Det får Arvid. Han får även inhalera koksaltlösning för att göra slemmet tunnare och lättare att hosta upp. Han har inte behövt syrgas tack och lov, men det talades ett tag om att även inhalera adrenalin. Det behövdes inte heller, skönt. Alltså är det på väg att vända för skrutten. Det behövs för han behöver äta upp sig litegranna.


 


Informationen har jag kopierat från www.1177.se



Av Herr och Fru Mysbralla - 8 maj 2012 08:32


 

Klev upp sent på måndagmorgonen efter en natt fylld av amning. Sent hos oss är 07:50. Jag satte mig vid datorn för att vakna till medan barnen var nöjda framför morgonteven. Det toginte så lång stund innan jag kom på att mormor skulle vara ledig och att vi hade pratat om att ses just denna dag. Jag tog beslutet att brumma dit. Jag slängde i mig en tallrik yoghurt med musli, packade ner duschgrejer till mig, ersättning till A och leklera till L. Sedan klädde jag på barnen och ringde mormor för att förvarna. Vi var välkomna, hurra!

Resan gick superbra. Barnen sov en timme i bilen. Klockan var 10:30 när vi anlände och fick lunch. Det blev en toppendag hos mormor. Det får vi göra om! Tack!

     



Av Herr och Fru Mysbralla - 6 maj 2012 20:23



Här är den!

Nu har vi hittat brudklänning till mig.

Det är bara Älskade R:s kläder kvar att fixa inför bröllopet nu.


 

Vad tycker ni om den underbara kreationen som syddes upp till mig inför balen i årskurs 9?

Visst passar den bra in idag år 2012 och till vårt bröllop?

(eller inte...)



Av Herr och Fru Mysbralla - 4 maj 2012 12:52



Jag vet att det är längesedan bloggen uppdaterades. Jag har egentligen massor med saker att blogga om, men för närvarande är jag så stressad så jag knappt kan tänka längre än någon timme framåt utan att slå på turbo-Annika.


Turbo-Annika kanske låter som något positivt, men så är inte fallet. Jag blir hyper på alla sätt och vis samtidigt som jag blir låg och det lilla tålamod jag har försvinner. Känslan i kroppen kan beskrivas som att blodet rusar omkring och jag har noll kontroll.


Tårarna bränner bakom ögonlocken och jag hittar alla mina fel och brister samt några till. Till slut tappar jag all kraft och energi och känner mig helt tom. Jag får sedan en överväldigande känsla av att vilja fara iväg och bara vara för mig själv...





Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards