Familjen Mysbralla

Alla inlägg under mars 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 29 mars 2010 19:15

     

 

 Idag har vi:

 

* Tagit en båttur till Phi phi Island (jag vann resan på Apollos  informationsmöte när man skulle svara snabbast och högst på en fråga)


* Snorklat vid korallrev strax utanför Phi Phi och sett en massa fiskar i alla regnbågens färger.


* Sovit (Gumman sov säkert tre tupplurer under båtresan)


* Badat i 30-gradigt vatten. Gumman var ingen badkruka otroligt nog.


* Shoppat



//R


  

Av Herr och Fru Mysbralla - 28 mars 2010 10:47

     


 Korta snabba fakta


Flygresan ner:


* Piloten till passagerarna: -Hoppas att ni får en trevlig resa ner till Puckot! Hehe, vi smålog lite.


* Man satt som en ostbåge och har inte sovit vidare bra på flyget. (tur att vi hade datorn med oss så att vi kunde kika på Top Model och OCC). Jag Annika älskar de galna brudarna i Top Model och nu hade Älskade R laddat hem några avsnitt ur senaste säsongen.


* Roger frågar flygvärdinna: -Få man HE på datorn eller? Hon ser mycket frågande på mig och säger: -Ursäkta va sa du? Det är tydligt att det superbraiga ordet "he" inte används överallt i Sverige.


Sist men inte minstså var FOPPA med på samma plan! Bilder kommer lite senare nu ska då våra magar knorrar.  Hehe, bara så att ni vet det "vi äta" ska det vara där vid magknorret.


Varm varmt och lite mer varmt är det iaf. Lite bilder från första dagen kommer här:



Ha det bäst så länge så hörs vi!


Gissa vilken som har skrivit detta;)

//R



Av Herr och Fru Mysbralla - 26 mars 2010 16:00



Ojojoj vilken vecka av jobb, reseplanering, inköp av diverse saker, betalning av räkningar och tilltagande resfeber. Inte blev jag lugnare av att lillasyster bestämde sig för att hamna på akuten och kirurgen. Om jag inte blivit lurad av min familj så verkar det vara på väg åt rätt håll med henne nu, PUH!



Nu är det lördagmorgon och jag vaknade av att en förskräckligt pigg och skuttande Älskade R for omkring i lägenheten klockan 06:00. Någon är på gång att få resfeber hehe! Jag hade ställt väckaren på 07:15. Jag sitter i alla fall med min kaffekopp och försöker vakna till liv. Halsontet har kommit tillbaka och huvudet känns tungt. Jag fasar därför för flygresan eftersom jag i friskt tillstånd brukar få förkylningssymptom vid flygresor. Det ordnar sig säkert.



Nu ska det sista packas och bockas av på listan. Flyget till Phuket går inte förrän ikväll klockan 18:05, men vi ska passa på att vara i Sollentuna över dagen på en officiell Grand Danois-utställning. Det är åtminstone 6 hundar från "min" uppfödare som kommer vara där förutom det totala antalet anmälda Grand Danois: 75 stycken.


Information från utställnings-PM: 

Till utställningen är 75 hundar anmälda fördelade enligt följande:

10 valpar, 28 hanar och 37 tikar.

 

Det kommer vara som att jag kommit till en himmel med små fluffiga rosa moln att studsa fram på. Vilken suverän start på semestern säger jag bara.



//Annika



Av Herr och Fru Mysbralla - 24 mars 2010 16:15



Måndagkväll efter en heldag i Falun lade jag mig tidigt. Redan 20:30 släpade jag mig i säng och bad Älskade R att stryka lite på mig för att ge mig lite lugn och trygghet. Han började stryka mig på ryggen och sedan lite lätt på magen, den magen som nu har en ganska rund form.


  


Jag tyckte jag kände lite konstigt fladder i magen och bad Älskade R att flytta sin hand lite åt åt vänster och nedåt samt lägga lite tryck på på magen. En liten stund efteråt kom ett rejält fladder som om en jättestor fladdermus flaxade omkring i magen eller att jag skulle åkt någon attraktion på Gröna Lund eller liknande där jag släpps ned högt från luften med känslan att magen fladdrar till och stannar kvar upptill fastän resten av kroppen rör sig nedåt.



Jag frågade snabbt Älskade R om han kände det där konstiga och det hade han gjort. Guuud så coolt. Det kanske var den första riktiga rörelsen från bebisfröet i magen och vi kände den båda två.





Av Herr och Fru Mysbralla - 20 mars 2010 15:35



"Det regnar på ett annat sätt i Tyskland"

 

 

 

 

 

Av Herr och Fru Mysbralla - 18 mars 2010 20:41

 

 

 

Vår bil!




Vinterdäck och en stor fet takbox 52 mil och ändå står det så här på displayen:



//R  



   

Av Herr och Fru Mysbralla - 18 mars 2010 20:13


Gårdagskvällen avslutades med en stoooor härlig smoothie med jord-gubbar och KRÄKHALLON!!!



Läste just detta på Aftonbladet:


Frysta hallon av märket Euroshopper återkallas av Ica sedan man konstaterat förekomst av den mycket smittsamma caliciviruset, uppger Ica-koncernen. 


”Viruset har vid utbrott visat sig vara synnerligen smittsamt. Smittade personer kan vanligen sprida smitta upp till två dygn, ibland längre, efter symtomfrihet”, skriver Smittskyddsinstitutet, som anger en inkubations-tid på 12–48 timmar.


I skrivandes stund är det 24 timmar sen vi drack vår smoothie! Jag känner riktigt hur det bubblar å far i magen helt plötsligt haha;)


  



Måste säga att vi mår ändå bra än så länge! Men man vet aldrig!


Hela artikeln hittar du här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6801955.ab


/R





Av Herr och Fru Mysbralla - 18 mars 2010 10:47




Onsdagens middag skulle bestå av hederlig hemlagad husmanskost. Planen var köttfärslimpa med kokt potatis, brunsås och broccoli. Köttfärslimpan blev dock klar snabbare än planerat så potatisen och såsen hanns inte med. Istället fick vi snabbkoka makaroner också brände vi på lite Halloumiost för extra sälta. Det funkade såklart, men nog hade det varit godare med potatis och sås och kanske en klick lingonsylt. Det får bli nästa gång. Här kommer en bild på min middagstallrik.


  


Köttfärslimpan gjordes på en vanlig sats för köttbullar eller biff. Jag hackade även svamp som jag snabbstekte tillsammans med en pressad vitlöksklyfta. Detta blandade jag ner i köttfärssmeten och det gav den färdiga köttfärslimpan en saftig och rik smak. Rekommenderas varmt!


//Annika




Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards