Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 17 mars 2010 10:58



Efter middagen igår skulle vi åka en snabb sväng på ICA Maxi för att inhandla väsentligheter till kylskåp, skafferi och frys. Jag ville verkligen följa med efter en dag i sängen och soffan, men jag orkade inte särskilt mycket såklart.


När vi ändå var där borta på Hälla kikade vi in på Ikea och deras rea (oj vad jag rimmar bra). Det fanns inget på rean som tilltalade oss. Däremot hittade vi en passande ram till våra fina bilder från 8 mars.


Bilden här nedanför visar att tavlan ska sitta på väggen i hallen. Bilderna är bara ditsatta provisoriskt, men det kommer att bli bra när bilder och tavla väl är på plats.



  


Monstrets mått från 8 mars 2010:


Skallbredd: 4,1 cm

Bukdiameter: 3,9 cm

Lårbenslängd: 2,6 cm


//Annika




Av Herr och Fru Mysbralla - 17 mars 2010 10:57



I måndags när jag kom till jobbet fanns där ingen värme på elementen i fritidslokalerna. Termometern visade +11 och +12 grader och i mitt lilla rum kändes till och med kallare än så. Jag fick veta att ett rör gått sönder och att det därför varit dåligt med värme de senaste veckorna. Idag var det dock svinigt kallt.


I fritidslokalen hade de löst värmeproblemet genom att sätta igång ugnen och öppna luckan för att låta värmen strömma ut.



Det var studiedag för eleverna så jag skulle ändå bara skriva utlåtande och lite annat, men eftersom jag kände mig mycket hängig redan då så hade tänkt skriva ett utlåtande och sedan gå hem. Jag packade min väska med den information som var nödvändig för skrivandet också traskade jag till mottagningen för att jobba därifrån.


Jag jobbade till strax efter lunch och kom hem strax före 14:00. Det var skönt att sova....


//Annika


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards