Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 6 mars 2010 07:48



Natten till fredag föddes 5 små valpar hos uppfödare Sari på Liebe Doggen. Ja, hon som jag kallar för "min" uppfödare ni vet. Det blev en tik och fyra hanar, precis som om det var tänkt att vi skulle ha en av hanarna eftersom tiken ska stanna hos uppfödaren.



Bilder lånade från uppfödarens hemsida: www.liebedoggen.se



Jag har sett bilder på de tre förstfödda valparna och de är gudomligt söta. Lite svårt att förstå hur stora de kommer att bli och hur snabbt det går. Jag är verkligen helt såld på dessa hundar och att veta att jag bara behöver säga ordet "ja" för att bli valpägare är frestande.



I verkligheten har jag redan sagt "nej" till uppfödaren och avstått vår köplats till nästkommande valpköpare, först i kön var vi dessutom. Vi står kvar till en framtida kull, men det tråkiga är att vi då inte får samma mamma till valpen. Uppfödaren använder sina tikar till max två kullar för att de ska få orka leva och leva länge. Jag antar att framtida kullar ändå blir bra valpar eftersom hon är noga med vilka hanar som ska användas och passa ihop med temperament, utseende och allt annat.


Häromkvällen tittade Älskade R och jag på de tre videoklipp vi har på Missy från hennes första tid hos oss. Vad fin hon var och så varm i hjärtat jag blev av att se henne och mig leka och gosa på golvet. Känslorna vällde upp så det tog inte lång stund förrän jag snörvlade med tårarna rinnande nedför kinderna.


Nu ska vi iväg till båtmässan. Jag undrar om vi hinner med att besöka Missy också...



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards