Familjen Mysbralla

Alla inlägg under januari 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 31 januari 2010 09:31



I kärleken inträffar paradoxen

att två själar blir en

och ändå förblir två.

 

/Erich Fromm

 

    

  

 



Av Herr och Fru Mysbralla - 30 januari 2010 19:42



Jag satt just och tittade igenom gamla foton i mobiltelefonen. Jag fann en bild som jag har sparat för den är så söt och betyder mycket för mig. Den lilla gesten från Älskade R värmde gott och gav mig även ett gott skratt.


Det var en morgon när han klev upp före mig och åt frukost och lämnade lägenheten. När jag vaknade fann jag detta på vardagsrumsbordet när jag skulle sätta mig med min kaffekopp. Gulligt va´?!


  





Av Herr och Fru Mysbralla - 30 januari 2010 19:36



Förra fredagen fick jag fina blommor från en fin vän.


TACK!


     



Av Herr och Fru Mysbralla - 29 januari 2010 17:51



Flexade ut ganska direkt efter dagens sista patient ungefär 50 minuter innan arbetsdagens slut. Det fanns lite kvar att göra, men det kommer en ny arbetsvecka efter söndag, så jag är inte orolig att det inte ska bli av. Dessutom behövdes en tidig fredag efter flera sena arbetskvällar.


Jag kom hem och föreslog för Älskade R att vi skulle promenera till stan för att äta en köttbit på Jensen´s och sedan fixa R:s klockarmband. Sagt och gjort så traskade vi ner och jag är glad att vi gjorde det.


Nästan framme ringde min mobil och jag såg ett okänt Västeråsnummer på displayen. Jag svarade med lite frågande röst. Det var en kvinna i andra änden som ville berätta om att en lägenhet precis kommit för att bli ledig i mars.



Lägenheten är en trea på 80 kvm och en hyra på 6411:- i månaden. Den ligger på första våningen en halv trappa upp och ligger i samma bostads-område som nuvarande lägenhet, Klockartorpet. Det är en annan gata, men inte vilken som helst utan Klockartorpsgatan. Vi bor ju nu på Klockargatan. Nu hoppas vi på visning på söndag för vi måste lämna besked om vi vill ha den eller ej senast måndag klockan 12:00.


Det var ett speciellt samtalsämne vid vårt middagsbord på restaurangen. Vi spekulerade i hur planlösningen skulle vara mm. Under tiden beställde vi månadens erbjudande, en flankbiff med råstekt potatis med valfri sås till för 59:-. Eftersom priset var bra beställde vi även in förrätt som bestod av en fräsch sallad och vitlöksbröd. Det är första gången jag är helt nöjd med maten på den restaurangen.



Nöjda, mätta och belåtna promenerade vi hem och nu sitter vi och softar innan vi ska hälsa på M + S. Dem har vi inte träffat sedan augusti eller september tror jag. S har varit några månader i Australien och M hälsade på henne där efter ett tag. vi blir ett gäng där som ska umgås, fika, surra och säkerligen skratta.


Jag har också bokat tid för vaccination, så nu gäller det bara att vi båda får ledigt så kommer vi iväg på semester. Semester och en eventuell lägenhet låter för bra för att vara sant. Vi får se vad som händer, fortsättning följer.



Av Herr och Fru Mysbralla - 29 januari 2010 06:30



Det går alldeles utmärkt att jag vaccinerar mig med Havrix mot Hepatit A. Jag pratade med Infektionskliniken igår.  Detta gör att vi bara behöver få klartecken från våra arbeten att vara ledig från 28 mars ungefär och två veckor framåt. Jag skulle prata med min chef igår, men hon var hemma med sjukt barn, så jag hoppas att hon är på jobbet idag, annars blir det nästa vecka.


Om/när vi får klartecken ska jag boka tid för vaccination och sedan behöver vi bara bestämma oss för vart i Thailand vi vill tillbringa två veckor, vilken plats som ska vara vår utgångspunkt för olika utflykter och samtidigt vara vår oas med lugn, ro, sol och såklart massor med bad. Det är svårt.



Om någon som läser detta har varit i Thailand eller har hört gott om någon plats är ni varmt välkomna att kommentera detta inlägg och tipsa mig. Det är viktigt att det är finkornig sandstrand, för jag vill inte ha några stora stenar och balansera på. Då kan jag ju inte springa ut i vattnet med racerfart och samtidigt vråla av glädje och frihetskänsla.



Av Herr och Fru Mysbralla - 28 januari 2010 17:00



HURRA FÖR

 

 

HAVRIX!

 

 

 


Av Herr och Fru Mysbralla - 27 januari 2010 07:41


Jag hinner inte riktigt med att skriva här inne nu när det är fullt upp på skolan där jag jobbar. Jag är hemifrån 11 timmar varje dag och arbetar mellan 9,5 och 10,5 timmar per dag. Jag ska jobba 20 timmar i veckan på skolan (halvtid) och då ska möten etc efter arbetstid räknas in.


Denna vecka är jag redan uppe i dessa timmar. Igårkväll kom jag hem från jobbet strax efter 19:30 och kommer därför att ta lite sovmorgon idag.


Jag ringde till Älskade R när mötena var slut och gnällde över hur vrål-hungrig och illamående jag var. Blodpuddingen var klar hemma, men jag kunde inte tänka mig att sätta tänderna i den. Jag bad om att få hämtning och åka förbi kvarterets pizzeria för att hämta hem en Quattro. Tillsammans med en fräsch pizzasallad försvann nästan hela pizzan i magen. Älskade R fick dock smaka slarvorna till rester.



Efter maten surfade jag lite och kollade bloggar innan jag tog av mig linserna och lade mig i sängen. Jag somnade snabbt och har sovit som en gris. Nu blir det snabbdusch så jag är på plats 08:30.


Vad består ert arbete av idag?

 

 

Av Herr och Fru Mysbralla - 26 januari 2010 07:19



Jag är trött jag är trött jag är JÄTTETRÖTT!





Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards