Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 21 januari 2010 09:27



Idag har jag läst detta:



Kärlek är blott upptäckten av oss själva i andra

och glädjen i igenkännandet.

 

/Alexander Smith

 

 

 

Av Herr och Fru Mysbralla - 21 januari 2010 09:01



Igår var en lite trist dag. Jag vaknade på morgonen med lätt huvudvärk och skum trötthet i kroppen. Jag lufsade iväg till jobbet (skolan) för att göra bedömningar på 3 barn. Det var inte det enklaste måste jag medge.


Efter någon timme började magen bråka med mig och ett lätt illamående sköljde över mig, som bara blev värre och värre. Jag tänkte att det skulle ge med sig bara jag åt lunch. Jag åt min lunch med inte så stor aptit och kunde konstatera att illa-måendet minskade, men istället fick jag gräsligt ont i magen, ajaj.


Jag hade en timme på mig då innan jag skulle ha rond med en ÖNH-läkare, men började fundera på om det verkligen skulle gå. Under tiden jag traskade mot mottagningen blev magontet värre och illamåendet kom tillbaka. Jag ringde till expeditionen som en galning, men fick inget svar. Det var bara att fortsätta dit.



När jag kom dit kunde jag inte stå upprätt så jag frågade en snäll kollega om hon kunde ta min rond och det skulle gå bra förutom den första patienten. Den fick vi lov att avboka i sista stund. Tack E och K för hjälpen! Jag gillar inte sånt, men jag hade inte kunnat genomföra ronden.


Jag vände om och gick hem mot lägenheten. Det tog en väldans tid och jag hann tänka massor och bli orolig så tårarna sprutade på hemvägen. Jag är lite "chicken" när det gäller magen, illamående och så. Har lite fobi kan man lugnt säga. Men egentligen så var det inte det min rädsla stod för utan det var en rädsla för att något skulle vara fel på lilla bebisfröet.


När jag kom hem låg jag i sängen och bara var. Fikade efter ett tag för magen kurrade trots det onda och illamåendet. Min oro släppte något efter att det bubblade järnet i tarmarna och jag blev tvungen att besöka toan några gånger. Då insåg jag att jag troligtvis fått i mig något dåligt eller att det bara handlade om magbassilusk.



Jag är hemma från jobbet idag för att se om magen är bättre. Jag vill inte gå dit och behöva sitta på toa hela dagen eller eventuellt riskera att smitta någon kollega. Än så länge känner jag dock inget ont i magen, bara lite obehag. Vi får se hur dagen utvecklar sig.


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards