Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 12 januari 2010 07:25


Söndagkväll strax före klockan 22:00 fick jag äntligen till det med internetbeställningen. Den fina datorn jag visade i ett tidigare inlägg lades i inkorgen och betalades med VISA-kortet i kassan.


Redan på tisdageftermiddagen fick jag ett sms om att jag kunde hämta ut mitt paket från Dustin. Snacka om snabba puckar vad gäller leveransen.


Två och en halv kväll har jag känt på maskinen och jag tycker det känns riktigt bra. Ett litet aber är att den får fingeravtrycksfläckar som syns mycket snabbt.



Jag har nu en sån där cool dator som endast startar om något av mina fingeravtryck känns igen på sensorn. Novis som jag var när jag skulle lägga in detta så började jag kladda och dra med fingertopparna på skärmen. Älskade R undrade vad jag höll på med och tyckte det var ganska kul att jag inte fattade att det fanns en sensor bredvid tangentbordet....


Man kan inte kunna allt säger jag bara.



Av Herr och Fru Mysbralla - 12 januari 2010 07:24


Som min ena systerdotter sa: Du borde få vara ledig när du fyller år. Jag håller helt med, men så var inte fallet på min födeösedag. Jag hade till och med en riktigt lång arbetsdag (i mina ögon). Från 08:00 till strax efter 18:00 var jag på plats. Trots den långa dagen är jag helt nöjd med den.


Det känns lite som att jag har blivit firad ända sedan juldagen och bättre än så kan det inte bli. På juldagen blev jag firad av storasyster med familj och lillasyster. Jag ÄLSKAR paket och presenter och öppnade även alla trevliga kuvert!


Mamma blev inte lika glad över firandet eftersom jag då öppnade presenten från henne. Hon ville att jag skulle vänta till den rätta dagen. Jag sa åt henne att skicka en present på posten så skulle jag öppna på rätt dag. Nja, tyckte mamma. Fredagen innan jag fyllde år damp det i alla fall ner ett kuvert från mamma. Jag satt ett tag och funderade på om jag skulle öppna det eller vänta till 11 januari. Äh! Jag öppnade det och det första som ramlar ur är en lapp som säger:


AJ AJ AJ INTE ÖPPNA FÖRRÄN MÅN 11/1-2010. KRAMIS

Hoppsan!


Efter juldagen har det kommit några fler grattiskort och på själva dagen fick jag sms och gratulationer på Facebook. Känner jag så många personer???!!! Det var även många som ringde på eftermiddagen, men då jag satt i möten från 15:00 hade jag mobilen på ljudlöst och svarade inte. Det var inte populärt för några hann bli oroliga.


Efter jobbet hann jag hem och gå på toa för att sedan bli skjutsad ner på restaurang Limone för att inta en ljuvlig middag som mina kära svärföräldrar stod för. God mat uppskattas alltid av mig och de vet de också. De brukar undra var jag gör av all mat jag stoppar i mig hahaha!


Middagen bestod av förrätt och huvudrätt. Vi åt först vitlöksfrästa champinjoner på vitlöksbröd med olivatapenade till. Sedan kom sejfilé brässerad i hummersås med räkor och sparris med potatisbakelse till (min mat). Älskade R beställde in en pasta med strimlad oxfilé i krämig sås med vitlök och champinjoner. Vi var båda nöjda med maten. Härligt!



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards