Familjen Mysbralla

Alla inlägg under januari 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 31 januari 2009 08:35


Har sovit konstigt inatt och vaknade med värsta stela och spända käken som smärtar. Jag måste ha bitit ihop käkarna hela natten. Det känns till och med i huvudet, framme vid tinningarna. Jag får göra lite käkgympa idag för att mjuka upp det hela.



Jag kanske ska göra som den ritade mannen visar här. Det finns fler bilder på sjukvårdsupplysningens hemsida.


För övrigt har jag inte så mycket att tillägga...


Av Herr och Fru Mysbralla - 29 januari 2009 21:07



Tänder ett ljus för dig mamma, moster I-L och moster B-I. Naturligtvis tänds ljuset också för morbror J-E, som är en riktig fighter.




Av Herr och Fru Mysbralla - 27 januari 2009 22:02


Ett snabbt och effektivt styrkepass på 40 minuter rev vi av här mellan tvättmaskinerna, eller...inte mellan själva maskinerna utan mellan tvättomgångarna. Jag och älskade R for, efter många om och men, iväg till n´Joy för att piska rygg och mage. Jag var otroligt opeppad, men tack och lov blev jag övertalad. Det gick nämligen bra. Jag kände mig ganska stark och fick fin kontakt i musklerna. Jag känner faktiskt redan nu att det tagit bra. Det blir spännande imorgon på boxpasset ifall jag har grymme träningsvärken.


 Sittande rodd!


Tidigare idag (imorse) var jag och K på morgonträning. K brukar vara extremt hurtig och springa på morgonen medan jag tar det betydligt lugnare och kör på lågintensiv träning och förbränning. Idag valde dock även K att promenera på löpbandet.


Jag använder naturligtvis min pulsklocka så jag kan hålla koll på pulsen så att jag inte överstiger ett visst pulsslag och jag börjar bryta ned de muskler jag har fått till det senaste året, eller kanske halvåret. Jag är också noga med att dricka vatten både före och under träningen och tar gärna en kopp kaffe på morgonen innan jag drar iväg på träning.


På lördag ska jag och K träffas för att planera inför Tjejklassikern och de två första tävlingarna; cyklingen och simningen. Lycka till åt oss säger jag!


Nu har jag fikat klart och sängen lockar.   GODNATT






Av Herr och Fru Mysbralla - 27 januari 2009 21:51

Tisdag är den vanliga tvättdagen för oss. R tycker det är aptråkigt medan jag kan tycka att det är ganska trevligt, lugnt och det luktar ju så gott av den rena tvätten. Jag kan ju dessutom vara säker på att tvätten är hel...


Vi har en tyst överenskommelse när det gäller tvätten. Bara jag får hjälp att bära ner allt till tvättstugan så sköter jag gärna allt vad sortering heter, tvättmedelsdosering, urplockning och det roliga att hänga tvätten jämnt och fint på linorna i torkrummet.



Det är mycket viktigt att tröjor hänger på sitt sätt och byxor på sitt. Mjukbyxor med dragkedja nere vid fötterna ska hänga med öppnad kedja eftersom byxan torkar snabbare då. Mina tröjor ska hänga så att ärmarna töjer ut sig lite på längden. De måste ju fortsätta att passa mina urtidsmänniskoarmar även efter tvätt. Det finns även fler viktiga (oviktiga?) tvättregler att ta hänsyn till när man tvättar med mig, eller tvättar mina kläder i alla fall.


Tvättstuga


När jag sköter tvätten får jag ju dessutom se till att alla mina finare strumpor och underkläder slipper torktumlaren, där det mesta smått hamnar om R får bestämma.


Denna kväll hade vi mycket tvätt och fixade och donade med allt där nere. Efteråt går jag upp och R tittar storögt på mig och undrar vad jag gör nere i tvättstugan så länge. Jag hade bara varit där i 30 minuter, men han var på väg ner för att se att allt stod rätt till. Gulligt av honom.




Av Herr och Fru Mysbralla - 26 januari 2009 18:38


Jaha...vad ska jag göra ikväll då? Nog för att jag är kvällstrött, men 20 minuter i 7 kan jag inte gå och lägga mig. Lite tid gick när vi lagade middag och sedan åt den. Sedan lade jag mig en stund i sacco-säcken och luktade på Missys lukt tills jag inte kände den längre. Därefter fixade jag iordning köket med disk och sådant. Jag saknar vovven som var vår för ett litet ögonblick. Ska jag behöva bli sådär apatisk över mitt liv som jag varit i perioder. Jag tycker inte om det!!! Jag vill ju vakna och känna glädje över dagen som kommer. Det är jobbigt med jojo-känslor eller cykeltemperament som älskade R kallar det.


Träna har jag ingen lust med även om måndagkväll är bättre än tisdagkväll eftersom jag först och främst jobbar till 17:00 imorgon tisdag och sedan har tvättid inbokad från 17:00 till 21:00. Det blir därför vila idag och ett kort och mer intensivt styrkepass mellan tvättningarna imorgon.


Annars ser träningsveckan ut så här enligt planerna:

Måndag  (blir vila nu)

Tisdag    (morgonträning + styrkepass)

Onsdag   (boxpass)

Torsdag  (vila)

Fredag    (styrkepass)

Lördag    (morgonträning + styrkepass/kondition på dagen)

Söndag   (Ev. morgonträning +kondition/afro)


Nu åker jag till IKEA för att leta efter en tvättkorg.


Av Herr och Fru Mysbralla - 25 januari 2009 20:15



DU ÄR REDAN SAKNAD...

Av Herr och Fru Mysbralla - 25 januari 2009 20:09


Dessa kommer dock från vännens mobiltelefon så kvaliteten är inte den bästa, men de duger ändå.

=)





Av Herr och Fru Mysbralla - 24 januari 2009 14:40

Nu har jag varit med Missy till veterinären igen. inte för att hon är sjuk eller så, utan för att hon flyttar till Huddinge imorgon. Det är viktigt att göra en besiktning innan ett ägarbyte sker så man vet att man säljer och köper en frisk hund. Missy är naturligtvis "Utan anmärkning".

Jag passade på att väga lilla tösen också. Nu är hon uppe i 39 kg. Äsch då! Inte 40 kg än...


Om jag tittar på en viktkurva från en hanhund på 5,5 månader så vägde han 44 kg. Tikarna väger ju lite mindre, så hon är nog som hon ska vara.

=)

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards