Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 1 januari 2009 12:25

Det är sååå himla fint här i Åre. Jag har inte varit här förut och jag förundras över de vackra husen och de trevliga människorna. Bilder kommer hit också samt mer text.


Första slalomturen är gjord. Snacka om att jag var rädd, nervös och spänd över hur jag skulle hålla mig på benen både på plan mark och i backen. Som tur var tog älskade R med mig i någorlunda vettiga backar kring Björnen och sedan vid Rödkullen (gupp för honom), så jag klarade mig riktigt bra i backen. Lärde mig att plogbromsa på en gång, vilket är ett måste. Fick sedan höra det berömda "tyngden på dalskidan älskling" i svängarna och det var ganska enkelt, men eftersom det fanns så mycket rädsla och spänning i kroppen min, så gick det sakta och då blev det ju svårt att svänga. Började med att ploga in i svängarna för att sedan kliva över till en bättre sväng. Det var superroligt att åka och jag är mäkta stolt över mig själv att jag fixade detta.


Åk 2 blev fredagen 4 januari och då åkte vi direkt till Rödkullen. Vår lägenhetskompis U följde med och åkte bräda. Det blåste ganska rejält och jag hade tur som fick låna snälle M:s goggles. Det gick ännu bättre att åka denna dag och svängarna blev bättre och bättre i och med att jag vågade släppa på lite mer fart. Provade på carvingsvängar och då gjorde jag min första och enda vurpa, ett rejält magplask ned i snön. Guuud vad jag skrattade. Vi åkte ett tag tills jag behövde in i en värmestuga. Fingrarna brände och tårna likaså. Älskade R och vännen U åkte ett åk till innan de hämtade upp mig i stugan. Synen som mötte dem där vid 14:30-tiden var en Annika stående i baren med en stor varm chokladdrink spetsad med mörk rom!!!

Det ni!


Apropå något helt annat så har jag tagit bort omröstningen. Snacka om dålig respons haha! Det kommer dock en ny inom en snar framtid. Har fått en idé av en god vän...

Av Herr och Fru Mysbralla - 1 januari 2009 12:19

...uti hundrade år!!!

GRATTIS lilla Missy på 5 - månaders dagen. Den var egentligen igår, men satt inte vid datorn då. Kommer att lägga in några bilder från Åreresan när jag kommer hem. Nu blir det lite kort text bara. Här är lill-tjejens favorit!



I paketet hon öppnar finns just leverpastej! spela fotboll är superkul och man kan prata med bollen, visste ni det? Efteråt är det skönt att sträcka ut sig lite i sin egen säng.


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards