Familjen Mysbralla

Alla inlägg under juni 2012

Av Herr och Fru Mysbralla - 29 juni 2012 20:49



Återigen är det längesedan jag skrev i bloggen. Intresset finns, men tiden fylls med en massa familjeliv, bröllopsplaner och sjukdom så bloggen har inte prioriterats.


Det närmar sig nu - jag menar såklart bröllopet, vigsel med efterföljande fest då jag blir fru Holmgren. Jag ser fram emot att knyta ihop oss, mig och Älskade R ännu lite mer. Vi är ju redan en familj, en egen liten familj som i sig är en del av andra familjer. Nu är det dags för nästa steg. Imorgon är det exakt 3 veckjor kvar.



I onsdags besökte vi prästen för det sedvanliga samtalet och genomgången av vigseln. Till min förvåning blev jag alldeles pirrig i magen med lyckotårar brännande i ögonen när vi pratade om äktenskapet och om våra känslor för varandra och vilka egenskaper vi fallit för. Det här är större än jag trodde!


Jag tror att vi ligger i fas med planering och förberedelser inför bröllopet. Det som är kvar är att besöka klädaffären i Umeå på onsdag, berätta för konditorn att vi bestämt tårta/bakelse och ange antal samt allergier. Lite småplock fixas varje dag. Vi håller på med spellistor för musiken på kvällen, eventuell bil att åka i till kyrkan undersöks. Hattanten håller på med min hårprydnad, som inte blev ett flor. Det såg helt galet ut på mig när vi provade. Annars är jag nöjd med make up och hår. Jag kände mig fin och elegant och fick höra att jag var som hämtad från 20-talet och tv-serien "Huset Elliot" nämndes. Bättre komplimang kan man inte få enligt mig. Jag har även en reservhårgrej ufall det skiter sig.


Det som inte är klart är Arvids kläder. Personligen tycker jag att det är onödigt att köpa något extra-extra för ett tillfälle i storlek 62. Jag tror att han bara får något nytt och lagom fint som kan användas vid fler tillfällen.



Av Herr och Fru Mysbralla - 8 juni 2012 09:03



GULLUNGAR!


   




Av Herr och Fru Mysbralla - 4 juni 2012 13:58



Min älskade R har tagit dyrtcert i helgen!



Titta in på denna länk så kan ni läsa om dykkursen, dykklubben samt se fler och större bilder.


highcoastdiving




Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards