Familjen Mysbralla

Alla inlägg under juli 2013

Av Herr och Fru Mysbralla - 26 juli 2013 09:29



Hela familjen Mysbralla älskar sommaren med ledighet, mys och bus.


   


Ny jumpsuit i sommarblommor - så vacker liten kicka!

Ny mörkblå skjorta med vita fåglar på - så stilig liten kille!



 

Heja Arvid! Nästa gång tar du bubblorna.





Av Herr och Fru Mysbralla - 26 juli 2013 08:29



Nu händer det grejer - det går framåt!


 



Av Herr och Fru Mysbralla - 18 juli 2013 07:19


Paradiset!

En heldag på Paradisbadet med familjen Näsström var inbokad - härligt härligt!

Det betyder bad, bad, bus, bus, bad, skratt och mer bus.

Barnen var glada, åt gott, skrattade och myste med sina kusiner.

Även jag badade och åkte rutschbanor med mina systerdöttrar, men bäst är ändå värmen i bubbelpoolen.


Bubbelpoolen ja...mr. R kom med Arvid och badade med oss. 

Lillkillen mumsade banan och vips (!) så var bananen borta bland bubblorna.

Vi alla låtsades som ingenting.


Tack för en fantastisk dag!

Av Herr och Fru Mysbralla - 18 juli 2013 07:17


Syster och systerdotter har blivit tidningskändisar.

De besöker stadsmarknaden i Sollefteå och tittar på örhängen när paparazzis kommer efter dem.


Lina och Maria Näsström från Umeå tittade på örhängen,

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 juli 2013 13:45


I onsdags skjutsade jag resten av familjen till Köpmanholmen för att sätta dem på båten till Ulvön. Jag själv skulle ha en arbetsdag samt göra lite annat nyttigt som att äta glass, träna och titta på barnkläder på rea. Det blev i alla fall en hel del gjort vad gäller myndighetskontakter etc. Blaj blaj som tar tid.


Torsdagmorgon kl. 09:00 åkte jag själv ut med Minerva till Ulvön för att vara där till fredagkväll. Älskade R skulle ställa upp i Ulvöregattan torsdag och fredag så jag och barnen hängde hela dagarna. Det blev ett ganska rastlöst 1 1/2 dygn eftersom vi satt lite fast på andra Ulvön och barnen sov om varandra. Det är inte hller riktigt min grej att åka ut sådär. Jag är alldeles för bekväm och rastlös av mig. Längre än 2 dagar blir tufft för mig. Nu ville jag verkligen att Älskade R skulle få segla eftersom han inte gjort det på länge och vad kan väl vara bättre än att få tävla dessutom?!?!


     


Torsdagkväll var mysig. Hela familjen åkte till hotellet så barnen, framför allt Liv, skulle få bada i utepoolen. Efter det åt vi på restaurang. Guuud så gott med en rejäl köttbit!


     


Igårkväll fredag var vi tillbaka på Rundvägen vid 19:30-tiden. Skafferi, kyl och frys var tomma så det blev att baka scones till kvällsfika. Alltid gott med nybakat! Borta bra men hemma bäst kände jag. Barnen verkade nöjda med hemkomsten de också. Det var väl Älskade R som muttrade lite, men han for ju iväg på svensexa imorse så egentligen går det ingen nöd på honom.



 



Nu sussar barnen och jag tar det lugnt efter en förmiddag med en massa städ, disk och tvätt. Kanske ska jag stänga ögonen också så jag har kraft att dra iväg på lekplats när mysgrisarna vaknar.

Av Herr och Fru Mysbralla - 11 juli 2013 12:36


Ligger och spelar wordfeud i godan ro medan barnen sussar. Livet är härligt just nu.
På tisdag ska vi återigen titta på ett potentiellt hus för köp. Hoppas hoppas det ser bra ut och att vi kan vara överens och göra upp snabbt.




Av Herr och Fru Mysbralla - 7 juli 2013 12:04







Loppis ute i Prästbordet. Målet var att finna leksaker, böcker, tdningar, pussel, spel och annat smått och gott som behövs i väntrummet på mottagningen. Det hittade vi också plus en flaska med pärlor till Liv. Nu behöver vi en loppis till för att fynda mer!



Av Herr och Fru Mysbralla - 5 juli 2013 20:59

En härlig dag med lite jobb och sedan utehäng med familjen. Nu myser bara jag och maken, men det fattas något.

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards