Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Onsdagen i punktform

Av Herr och Fru Mysbralla - 28 april 2010 20:43





* Arbete 08:00-17:30 med en timmes lunch för ovanlighetens skull.


* Middag bestående av pyttipanna, stekt ägg och en klick keso. Vatten smaksatt med skivad lime till det.



* Tackar med ett hugg i hjärtat nej till att bli fodervärd åt en liten tikvalp från Finland, Grand Danois såklart.


* Kollar Hemnet och bostad Västerås.


* Arbete med vår hushållskalkyl för att på ett ungefär räkna ut vad vi har råd att betala per månad för boende.



* Dvd:n 17 minuter ben och rumpa (lite ländrygg) i vardagsrummet och lite stretching efter det.


* Snabbdammsuger lägenheten.



* Svinhungrig gör jag i ordning en tallrik naturell yoghurt med ananas-bitar i och ett äpple till.


* Dimper ned i soffan och känner mig slut i kropp och knopp.


* Känner mig fortfarande hungrig.







 
 
Ingen bild

stora

28 april 2010 21:06

Låter som en bra dag.
Att äta ofta är bra och behövs även vid amningen. Lika bra att vänja sig.

 
Ingen bild

Annika

29 april 2010 06:56

Till Stora: Dagen flög förbi kan man lugnt säga. Ser ändå fram emot helgen och då ska jag inte fylla den med lika mycket aktiviteter som helgen som just var.

 
Ingen bild

Annika

29 april 2010 06:57

Till Stora: Det blev en mesemacka innan jag lade mig i sängen också.

 
Ingen bild

rebecca

30 april 2010 12:35

kom ihåg att räkna med sänkt ekonomisk ersättning vid barnledighet i er kalkyl för bostad...

 
Ingen bild

Annika

30 april 2010 15:31

Till Rebecca: Haha! Tro det eller ej, men det har vi kommit ihåg.
=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards