Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 15 april 2010 06:15





Fredag morgon blev vi hämtade klockan 07:45 för att åter ta en båttur mot Phi Phi-öarna. Älskade R hade bokat provdyk med företaget KonTiki så vi båda var spända av förväntan över hur han skulle lyckas med dykningen och vad han skulle tycka om upplevelsen. Egentligen var jag säker på att han skulle älska att dyka och jag hade rätt. Han tyckte det var det bästa på hela semestern. Nu väntar en kurs för att ta dyk-certifikat hemma i Sverige. Vem vet, kanske hamnar vi en säsong i Thailand när han jobbar som instruktör där.


Jag hade bokat snorkling för dagen och tyckte det skulle bli roligt. Under båtturen upptäckte vi dock att vattnet var fyllt av maneter. Vi kunde stå på båten och räkna 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 30, osv.


Efter att jag blivit bränd av en manet på måndagen kände jag mig lite skärrad och rädd inför snorklingen. Det gjorde att jag på första platsen fick panik i vattnet efter 5 minuter och simmade tillbaka till båten tillsammans med en instruktör och två små brittiska pojkar som just blivit brända av varsin manet.


Efter lunch när vi skulle dyka och snorkla på plats två var jag mycket tveksam om jag skulle hoppa i vattnet igen. Älskade R körde med en massa peptalk och vips så var jag i vattnet. Jag såg bland annat en häftig orm nere på botten. Jag är så nöjd över mig själv att jag trotsade rädslan och jag brände mig inget heller. Det var en fantastisk dag!


  

  

     

    

    

  

     

  

  



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards