Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 23 april 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 april 2010 17:04





Ungefär varannan dag beger vi oss till någon av de tre butiker som säljer barnvagnar för att känna, titta och provköra dem samt fråga personalen ytterligare saker. Vi är välkända hos Babyproffsen och på Barnens Hus nu.



Det är galet vad många olika märken, modeller, tillval, tillbehör, material och färger man ska välja. Det är en hel djungel! Jag börjar dessutom tycka att det som jag en gång såg fram emot (barnvagnsköpet) har blivit tråkigt och istället hänger som ett måste, ett mörkt moln över mina axlar. Ska vi köpa en ny vagn måste vi beställa nu så den hinner komma innan augusti. Det är lång leveranstid plus att juli månad är semester-månad.


Häromkvällen när vi var på ICA MAxi och handlade tyckte jag att jag kom på den bästa idéen någonsin. Vi skulle bara handla lite grejer, så vi tog en sådan där liten vagn man kan ställa två små röda kundkorgar i och drog runt på den. Jag tyckte vi skulle ta och stoppa i den i bagaget för att sno med den hem och använda den som barnvagn. Skulle det helt oväntat bli tvillingar så får även barn två plats. ett i den övre korgen och ett i den undre korgen. Klockren lösning tycker jag, vad tycker ni?



Det lutar i alla fall åt en vagn av märket Teutonia. Vi kommer nog att inhandla en liggdel, sittdel, babyskydd och adapter till barnvagnen. Om vi verkligen är klara med det här beslutet blir det troligtvis en beställning från Tyskland. De har 3 års garanti på vagnarna jämfört med 1 år här i Sverige. Barnvagnarna är dessutom 2000:--3000:- billigare att beställa därifrån. Innan nästa vecka är slut bör vi dock ha bestämt oss OM det nu är en NY vagn vi ska köpa.


Nu är det träningsdags, ciao!



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards