Familjen Mysbralla

Alla inlägg under januari 2011

Av Herr och Fru Mysbralla - 30 januari 2011 21:24




Efter mellis idag gick jag med nervösa steg in till skräprummet och min garderob för att leta fram mina gamla löparkläder. Ja, ni läser rätt. Jag hade bestämt mig för att starta upp lite löpning igen.


Jag kände mig uppspelt och nyfiken på hur kroppen skulle svara på rörelserna och den ökade pulsen. Det är ju ändå minst ett år sedan jag sprang regelbundet, kanske ännu längre sedan. 


Vanligtvis skulle jag ha använt pulsbandet och klockan för att kolla av mig och passet, men detta första pass brydde jag mig inte om den och förresten så var det slut på batteri i sändaren. När jag har bytt batteri ska jag göra ett test av min nuvarande form (innan regelbunden träning) och därefter kolla av efter 4 veckor för att se om jag gör några fram-steg.


Det kommer att gå sakta eftersom jag lägger fokus på styrkepass och uppbyggnad av kroppen istället för en massa konditionsträning. Den är naturligtvis också viktig, men efter graviditeten känner jag mig lite som en sillmjölke, rätt slank dock utan muskler. Mitt mål är att få till 3 träningspass i veckan, varav 2 styrkepass och 1 konditionspass. För er som känner mig låter det säkert lite och ni kanske undrar varför jag nästan "lägger av" med att träna.


Så är inte fallet. Jag satsar nämligen på kvalitetsträning nu istället för kvantitet. Skulle det bli ett extra pass någon vecka är det bonus, annars är det barnvagnspromenader förutom själva passen som gäller.



Hur gick det idag då?

Jag har aldrig känt att det varit så tungt att andas under träning. Det var jobbigt trots att jag började lugnt och helt enligt min plan. Jag gick raskt i 2 minuter och joggade/lufsade i 2 minuter. Detta varvades under 30 minuter. Jag blev naturligtvis inte trött av detta. Kroppen kände igen rörelserna, skrek av lycka och ville fortsätta när rundan var över. Jag har fortfarande ett härligt rus i mig och jag längtar efter att komma ut igen. 


Det är bara att inse faktum; 


Jag är en löpare (joggare numera).



Av Herr och Fru Mysbralla - 30 januari 2011 09:06




Fina dagar med strålande sol. Jag och lillskruttan är ute och promenerar med vännen K och Tasse.


      


  




Inför en promenad med mamma och pappa.

  




Ska mamma och pappa träna, vill jag också göra det.

    




Besök på färg-, tapet-, golv- och fixbutik.

     




Av Herr och Fru Mysbralla - 29 januari 2011 21:35





Så skriver jag äntligen litegrann i bloggen. Den senaste tiden har det varit torka här, både vad gäller bilder och text. När jag startade upp bloggen skrev jag väldigt ofta och ibland en hel del text. Sedan L föddes har/tar jag mig inte lika mycket tid vid datorn och de gånger jag sitter vid den blir det korta stunder och jag tycker inte att jag hinner eller ids skriva något. Det är så smidigt med bilder. En bild säger ju, som alla vet, "mer än tusen ord".



Efter våra 17 dagars ledighet över jul, nyår och trettondagshelgen har vardagen kommit till oss igen. Det är skönt på sitt sätt. Jag gillar rutiner och rutiner är bra för L. Sedan i tisdags har hon dock visat kinkighet när hon ska äta. Det har varit allt från lite gnäll till stortjut, gråt och tanda-gnissel då vi försökt ge henne puréer, men även gröt ibland. Det ska vara flaska, tycker L.


Jag älskar verkligen att vara mamma till L och att vara hemma med henne, men den senaste tiden har jag känt att jag vill göra något mer, jobba till exempel.


Älskade R och jag diskuterade lite för två eller tre helger sedan och kom fram till att vi skulle kontakta våra arbetsplatser. Jag har ringt min chef och frågat om jag får komma tillbaka nu snart och jobba 1 dag/veckan. Älskade R har alltså frågat om han kan vara pappaledig den dagen. Igår fick vi lite vinkar om att det ska börja bli klart för Älskade R. Jag hade klartecken nästan direkt jag pratade med min chef. Hon skulle kolla upp lite saker bara. På måndag kommer jag att ringa igen och meddela det jag vet och höra om allt kommer att funka. I så fall kommer jag troligtvis att börja jobba torsdagar med start 10 februari.



Annat som ska ske veckan som kommer är att jag ska till tandis och laga en tand samt fylla igen två ytskador som blivit fula. Det ser ut som två gropar i framtänderna och är INTE snyggt. Jag ska också titta igenom alla (JA, alla) mina presentkort och boka tid för massage och fotvård och fundera på vad jag vill ha och behöver inhandla från bland annat Kicks och Adidas Store.



Men innan nästa vecka börjar ska vi på ett sista babysimtillfälle imorgon. Vi har beslutat oss för att ta en paus och kolla runt efter lite fler sim-skolor och jämföra priser och vad folk tycker om dem.


Andra veckan i februari skulle jag vilja åka till Stockholm på denna lilla utställning, house of mendi. Läs under NEWS!



Av Herr och Fru Mysbralla - 24 januari 2011 09:23



Frukostgröten är det godaste som finns tycker lillskruttan. Det är skönt att veta att det finns något hon verkligen älskar att äta ifall smak-portioner med nya smaker går åt skogen. Vi har provat lite olika frukt-puréer till och favoriterna hittills är katrinplommon och blåbär. Mango var skumt och hon hurvade nästan varje sked.


    



En ny favorit som kompisen I lärde henne äta i fredags, är majskrokar. De är najsiga att äta på och de är perfekta att hålla i själv också.


    



En av alla fina doppresenter. En fin prinsessked precis som jag och mina syskon fått. Den är ännu lite för stor att äta med för lillskruttan, men så fort det går kommer den att användas.


  





Av Herr och Fru Mysbralla - 17 januari 2011 18:34



 

 

Måndagkväll hos familjen Mysbralla.

 


Kan man ha en mysigare start på veckan?

 

 

 

Av Herr och Fru Mysbralla - 17 januari 2011 09:58



På väg till Hälla och ICA Maxi. Lillskruttan verkar tycka att det är skönt att komma ifrån lägenheten ett tag.


        


  





Dop

Av Herr och Fru Mysbralla - 17 januari 2011 09:00



 

TACK ROLLE FÖR DET FINA DOPMINNET!

 

 


  
 

Nu ser det ut som att Älskade R har gjort denna film, men så är inte fallet. Observera att min systers man R (som också fotade Liv) har filmat och redigerat.


 




Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards