Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 januari 2011 21:19



På onsdagkvällen den 5 januari när vi kommit hem från Umeå hängde vi på lillebror B till Area 1 för att leka lite. Jag säger bara TACK F för en helkul kväll.


       

Snurrande stegen ser betydligt enklare ut än vad den är.



     

Skytte är inte min starka sida, inte ens med laser.



       

Dags för sumobrottning!

Detta var superroligt. Jag vann över F, men jag vill ha en ny match när hon inte är trött och opeppad efter en hård arbetsdag. Jag måste ju vinna helt rättvist.



        

  

Det var med darrande ben och bultande hjärta som jag hoppade upp på järnkossan (mekaniska tjuren).

Jag tyckte att det såg läskigt ut att flyga av trots att det var mjukt underlag runt om.

Killarna körde på som man ska, det vill säga att man kör 5 sekunder på nivå 1, 5 sekunder på nivå 2 och därefter så länge man klarar av på nivå 3. Jag blev lovad att enbart få köra på nivå 1. Jag klarade 15 sekunder, hurra för mig.

Killarna som körde på riktigt klarade båda två av 13 sekunder.



Av Herr och Fru Mysbralla - 10 januari 2011 21:10



         



   

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 januari 2011 20:19







Vi spenderade nyårsafton som året innan. Vi befann oss alltså i Örnsköldsvik hos barndomsvänner till Älskade R. Ifjol tillbringade vi aftonen hos herr M. Detta år fick vi vara hemma hos familjen J, som för övrigt väntar tillökning, gratulerar. Förutom de "vanliga" nyårsfirarna fick vi äran att ha ett helt nytt par hos oss.


      


Som vanligt stod männen i köket medan vi damer minglade och hade lite koll på barnen. Vi bjöds senare på förrätt som var rostbröd stekt med sting, alltså chili. På brödet låg rödlök, creme fraiche, rom och något mer som jag inte minns (skamligt). Gott var det i alla fall. Förrätten slog varmrätten med potatisgratäng, oxfilé, sallad, bröd samt tre olika såser. Efterrätten pannacotta var en fin och mjuk avslutning tillsammans med en kopp kaffe och en Bailey´s.



     

  



GOTT 2011


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards