Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 14 maj 2009

Bergspasset

Av Herr och Fru Mysbralla - 14 maj 2009 19:16


Torsdag den den 7 maj var det dags för Bergspasset i Portugal. Man åker ungefär en halvtimme med buss till en by som heter Odeleite. Där startar alla deltagare och man går även i mål där.


I år kunde vi välja på dessa distanser:


Promenera 8 km eller 10 km

Stavgång 8 km eller 10 km

Jogga/springa 10 km eller 14 km


Jag bestämde mig i sista minuten för att göra som ifjol, det vill säga, jogga 10 km. J valde att gå stavgång 8 km. Det fanns minst tre ledare för varje deltagargrupp: en bland de snabbaste, en i mitten och en bland de som tog det lugnast. Väldigt bra planerat så ingen kan komma bort i den okända omgivningen.


Det var en otroligt solig förmiddag och efter en stunds fysisk ansträngning i den kuperade terrängen utan tillstymmelse till skugga önskade jag att jag tagit med mig mitt vätskebälte. Vätskekontrollen kom inte förrän efter 5 km och då var jag väldigt törstig. Tordes dock inte dricka massor eftersom jag tycker det är obehagligt att springa med kluckande mage. En mugg drack jag och mugg nummer två slängde jag över huvudet, SKÖNT!


Efter 1 timme, 9 minuter 0ch 33 sekunder gick jag i mål efter att ha joggat hela distansen förutom de värsta upförsbackarna. Det visade sig även att banan var 11 km, inte 10 km. Jag är nöjd med tiden eftersom jag nu för tiden kanske springer en gång varannan månad eller något.


Roligt var det också när en man sprang upp bredvid mig och gav mig en komplimang för mitt fina och lätta löpsteg. Det var sååå nice att höra eftersom vbärmen och det backiga inte kändes särskilt lätt och behagligt.


Det är fantastiskt fint där uppe kring byn och bergen. Jag såg en massa apelsinträd, citronträd och blommande stora kaktusar. Inte det man ser här hemma i Västerås direkt.






 
 
Ingen bild

stora

14 maj 2009 21:07

Vilken fin bild där du sitter och vilar.

 
Ingen bild

Annika

14 maj 2009 21:57

Till Stora: Ja, den bilden är avslappnad och riktigt bra. Vilar i skuggan efter bergspasset.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards