Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 24 januari 2010 11:05



Förmiddagen var ganska lugn med lite dator, frukost, köksfix och lägenhetsletande. Därefter ringde jag min vän och kollega J för att höra hur hennes planer för dagen var. Vi bestämde att ses på stan efter att jag varit och tränat. Dagen gick sedan i ett rasande tempo och chopp chopp så var det kväller.



Strax efter 12:00 började köra lite i gymmet. Det blev lite axlar och triceps, två övningar per muskelgrupp med 4 set på varje. Fortsatte med att stå på cross-trainer 30 minuter. Är nöjd med passet. Hoppade in i duschen och meddelade sedan J att jag var på G. Tog en kort sväng in på Vero Moda för att kolla jeans åt J.


Avbröt tittandet för lunch på Cornetto och fortsatte med Vero Moda när magarna var mätta och belåtna. J hittade ett par snygga stretchjeans som satt görsnyggt över baken. Jag råkade prova en söt höst- och vårjacka som hängde på ett reaställ. Den var nedsatt från 700:- till 400:-


Eftersom jag inte hade något av mina presentkort med mig blev det inget köp, men jackan måste visas för Älskade R så han godkänner den. Kravet är att jag då kastar någon av mina äldre, urtvättade och fula jackor, enligt Älskade R. Jag hittade även en ny modell av deras baggyjeans som jag nog måste inhandla. Det är farligt att gå på stan med min vän J. Det är i och för sig nästan de enda gångerna jag går på stan, så särskilt illa är det inte.



När jag kom hem var det bara att börja med middagen. Lergrytan hade legat i blöt hela dagen och var färdig för att fyllas med älgkött och en massa annat gott. Ris kokades också och vitlöksbröd värmdes i ugnen. Vi var tre rätt nöjda personer som åt innan vi fick besök av grannarna och slog igång en film.

Filmen startades lite väl sent för mig och jag halvlåg och gned mina fötter mest hela tiden. Jag höll mig trots allt vaken och det mpste bero på att det var så mycket roliga och pinsamma incidenter i filmen. Vi såg Sommaren med Göran som var en alldeles lämplig och lättsam film för kvällen.


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards