Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 1 mars 2010 19:50



Måndag med arbete och snöoväder, ungefär som alla veckor har börjat i vinter. Idag har jag jobbat på skolan trots sportlov. Inga av "mina" barn har varit på plats, men planen var att jag och en kollega skulle påbörja arbetet med en informationsfolder. Vi kom en bra bit på väg och hoppas nu att de andra granskar den och förhoppningsvis gillar den eller kommer med konstruktiv kritik, precis som tidigare idag.


På eftermiddagen påbörjade jag även en inventering av vårt material. Det finns allt från bedömnings- och behandlingsmaterial till bildmaterial, pussel, leksaker och figurer av olika slag.


Därefter var det dags för mellis och jag åt som om jag vore utsvulten. Det var bra att fylla på, för vi hade två föräldrasamtal med återkoppling om barnens mål från utvecklingssamtalen före jul. Under samtal behöver jag vara ännu mer skärpt och kunna uttrycka mig bra och svara på frågor.



Klockan 16:00 gick jag hem nöjd med dagen. Hemma låg en sportlovs-ledig Älskade R i soffan och såg på tv. Vi åkte ganska direkt förbi båthuset för att kolla snömängden på taket. Det var inte alltför mycket där, men Älskade R jobbade bort det ändå.


Vi åkte vidare för mathandling på Maxi och under den tiden hann snö-ovädret få oanade krafter. På hemvägen hade en bil stannat vid sidan av vägen för att föraren inte såg något. Vi tog oss hem helskinnade, men var lite väl hungriga för att kunna konversera på ett bra sätt. Pikar kom och gick. Som tur var gick middagen snabbt att göra. Riset kokades på 10 minuter och kycklingen i sweet and sour-sås tog lika kort tid.





Nu sitter jag och väntar på att få se film. Vi såg en dålig komedi igår som hette "The ugly truth" och ikväll ska vi åter ge genren komedi en chans.


Hoppas vecka 9 börjat bra för er!

 

 

 

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards