Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Buff puff knuff?

Av Herr och Fru Mysbralla - 24 mars 2010 16:15



Måndagkväll efter en heldag i Falun lade jag mig tidigt. Redan 20:30 släpade jag mig i säng och bad Älskade R att stryka lite på mig för att ge mig lite lugn och trygghet. Han började stryka mig på ryggen och sedan lite lätt på magen, den magen som nu har en ganska rund form.


  


Jag tyckte jag kände lite konstigt fladder i magen och bad Älskade R att flytta sin hand lite åt åt vänster och nedåt samt lägga lite tryck på på magen. En liten stund efteråt kom ett rejält fladder som om en jättestor fladdermus flaxade omkring i magen eller att jag skulle åkt någon attraktion på Gröna Lund eller liknande där jag släpps ned högt från luften med känslan att magen fladdrar till och stannar kvar upptill fastän resten av kroppen rör sig nedåt.



Jag frågade snabbt Älskade R om han kände det där konstiga och det hade han gjort. Guuud så coolt. Det kanske var den första riktiga rörelsen från bebisfröet i magen och vi kände den båda två.





 
 
Ingen bild

Karin

24 mars 2010 18:03

Jämarns vad coolt att ni kände det båda på en gång! Måste vara extremt ovanligt. Finfin bild också! :)

 
Ingen bild

Roger

24 mars 2010 18:54

Snacka om HÄFTIG känsla!! Har vi en liten skatt som ligger där inne i den lilla magen å plaskar ... Helt otroligt!

 
jossan

jossan

24 mars 2010 20:27

Åh vad härligt!! De är verkligen en HÄFTIG känsla!

Njut av onsdagskvällen
Kramar

http://wellnessbyme.blogspot.comh

 
Ingen bild

Lillasyster

24 mars 2010 20:28

Vilken fiiin mage! =)

 
Ingen bild

stora

24 mars 2010 20:39

Grattis, kul.

 
Ingen bild

Johanna

24 mars 2010 22:43

Kärlek! Vad fin du är Annika!

 
Pappan

Pappan

25 mars 2010 14:23

Vad fina Ni är alla 3,nu känns det kanske mer verkligt?

http://Hjördis

 
Ingen bild

Annika

25 mars 2010 17:19

Till Karin: Hmm, ja nu när vi kände det så tydligt kan jag faktiskt konstatera att jag känt rörelser tidigare, men inte riktigt förstått att det var det.

 
Ingen bild

Annika

25 mars 2010 17:21

Till Jossan: Väldigt häftigt! Nu tycker jag desutom att jag känner en hel del rörelser om dagarna.
Onsdagkvällen var trevlig med fika hos goda vänner och deras nyskafafde ettåriga hund.

 
Ingen bild

Annika

25 mars 2010 17:24

Till Lillasyster, Stora, Johanna & Hjördis:

Tack från oss alla tre. Det är så spännande alltihopa. Tänk när vi börjar inhandla lite babysaker och kanske några kläder också. Jag längtar!

 
Ingen bild

mor

25 mars 2010 19:16

Oj känns som som jag missat det jag frågat efter så länge,visst e de mysigt, han slänger med armarna lill Knut.

 
Ingen bild

svärmor

25 mars 2010 19:22

Visst är det härligt, pappa? Nu är det verkligt eller hur?Hur hörs det ...pappa. Fint va.

 
Ingen bild

Annika

25 mars 2010 20:01

Till Mor: Det är ingen lill-Knut. Det är jag säker på.

 
Ingen bild

Roger

25 mars 2010 20:05

Ja det är stort Svärmor:D Bara att hålla tummarna nu.

Å mamma under signatur när du skriver ett inlägg så skriver du Hjördis och inte pappa hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards