Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 2 februari 2009 18:21


Dagen var tänkt att börja med en powerwalk före frukost, men när min käre sambo klev upp och käkade frulle i normal tid (för att få så mycket tid som möjligt att arbeta nere i båten) blev jag så ställd så jag sympatiåt med honom för att synka resten av dagens måltider.


Efter min frukost drog jag igång lite städning, med betoning på lite, eftersom jag ALLTID bara ids antingen dammsuga, dammtorka ELLER fräscha upp badrummet. Jag lyckades med att dammsuga alla rum förutom skräprummet. Jag kom nämligen inte fram på golvet med dammsugaren i det rummet...och jag undrar varför!?!?


Väl färdig med det såg jag på klockan att det var dags att fixa ett cykelpass för att hinna hem och göra lunch åt mig och min R. Jag drog på mig träningskläderna och traskade iväg till jobbgymmet. Där cyklade jag mitt eget spinningpass på 54 minuter. det var ett pass som kändes jobbigt både flåsmässigt och smärtmässigt. Höft, rumpa ljumske och knä gjorde sig minst sagt tillkänna.



Hemma igen gjorde jag iordning lyxlunchen blodpudding med lingonsylt, keso, gröna bönor också apelsin till efterrätt. Det blev lite mer städning efter maten. Jag tog mig i kragen och skurade två golv, köksgolvet och vardagsrumsgolvet, sedan orkade jag inte mer utan lade mig i soffan och halvsov tills R kom hem och vi tog en sväng till n´Joy för att träna lite. R körde ett roddpass och jag fick till ett dåligt styrkepass med vader, insida lår, biceps och mage. När jag skriver dåligt menar jag att motivationen inte var på topp, dock fick jag kontakt i musklerna och har träningsvärk idag. Jag var nog mest trött efter cyklingen...Det blir nog bättre nästa pass.


Se hela bilden

När vi kom hem torkade R golvet i hallen och jag fräschade till badrummet. YES! Lägenheten är ren och fin igen. Det var inte igår!


Så här såg veckans träningsplanering ut:

Måndag  (blir vila nu)

Tisdag    (morgonträning + styrkepass)

Onsdag   (boxpass)

Torsdag  (vila)

Fredag    (styrkepass)

Lördag    (morgonträning + styrkepass/kondition på dagen)

Söndag   (Ev. morgonträning +kondition/afro)


Så här blev den:

Måndag   vila

Tisdag     PW 50 minuter på morgonen och styrkepass på kvällen

Onsdag    Styrkepass (lätt)

Torsdag   48 minuter kondition på Crosstrainer

Fredag     vila

Lördag     PW 65 minuter på morgonen

Söndag    Kondition 54 minuter cykling och styrkepass på eftermiddagen. Tja, helt ok, va´?!?!




Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards