Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 1 februari 2009 10:24

OJ!

Jag har sovit 11 timmar denna natt. Lade mig tidigt, tidigare än vad jag själv trodde också. Jag backar tillbaka dygnet lite så kommer saker och ting i rätt ordning.

Det har varit tunga dagar den senaste tiden tillsammans med en vecka av saknad. Förra helgen blev dessutom ingen riktig ledig helg i och med att mottagningen hade "Öppet Hus" på lördagen.


Jag ligger efter med ordentlig sömn och har inte ätit så bra som jag brukar. Det har slunkit ner en hel del skräp (som smakar gott för stunden) som inte hållit mig mätt någon längre stund.


Igår var en fin dag.

Den började med morgonträning (läs förmiddag) på jobbgymmet. Där träffade jag på lilla K, som jag även umgicks med efter träningen. Vi planerade träningsupplägget inför de två första loppen i Tjejklassikern och det känns nu riktigt bra. Vi ska nog kunna få in lite andra aktiviteter också förutom de grenspecifika aktiviteterna som cykling, simning etc.


Träningen kommer att starta vecka 10 för cyklingen och vecka 12 för simningen. Jag fattar inte hur jag och K ska klara det kalla vattnet i Vanån. Enligt information från tidigare år brukar vattentemperaturen ligga mellan 15 och 23 grader. 15 grader är kallt och 23 grader är definitivt inte varmt. Det kommer att bli simträning med våtdräkt ute i Mälaren och det ser jag INTE fram emot. Men skam den som ger sig!

=)

Efter det åkte vi ner till vår vän J för att se till henne. Hon har varit sjuk en längre period igen och vi är oroliga. Nu har hon varit hos läkaren, så vi väntar spänt på information från proverna som tagits.


När älskade R hämtade mig från J åkte vi snabbt hem för att fixa till oss lite inför ett nytt försk att få plats på restaurang Frank. Vi fick skjuts ned på stan av snälla M + M. Restaurangen öppnade kl. 17:00 och 17:07 klev vi innanför dörrarna och fick ett hörnbord. NICE!


Middagen började med att vi blev serverade en brödkorg med tre olika brödsorter i. Det var två hårda bröd och ett mjukt och varmt. Det var ett gott salt smör till och vi drack mousserande rosévin till medan vi funderade på vad vi ville ha ur menyn. Vi funderade på att ta "Frank rules", men efter många om och men blev det varsin förrätt, varmrätt och ett glas rött vin till varmrätten.



Min förrätt blev Mulle Molle eller något sådant (läs musslor). det var musslor i sina skal serverade i djup tallrik med en god och len sås till. Tillbehöret var en vitlökskräm att doppa musslorna i, gött! Älskade R valde krabba. Det var som fyra små bakelser av skivat äpple (Granny Smith) krabbhack, skivad rädisa ovanpå samt klickar av röd rom och en liten grön stark sås. Det var ganska mycket mer smaker jämfört med min tallrik, gott även det såklart. Varmrätten bestod av oxbringa med oxsvansragu och tomatsallad serverad med mandelpotatispuré formad till stavar som friterats lätt. Rödvinssås till detta och otroligt smarrigt. Mycket mat fick man också så i efterhand var det tur att vi inte tog en fyrarättersmeny...



Vi blev hämtade av snälle M och väl hemma viftade till grannen R, som vi såg sitta i fönstret. Han var sugen på en filmkväll och åkte iväg för att handla lite karra, chips och morötter (morätterna till mig) och klev sedan över till oss. Filmen vi skulle se hette någonting med "Rock´n´rolla" och var tydligen bra. Jag hade tunga ögonlock och slocknade efter en kopp varm choklad. Jag trodde att klockan var 22:10, men den var tydligen 21:10. Klev upp 08:10 idag, så jag har sovit 11 härliga timmar.


Nu åter till städningen lite snabbt, sedan till gymmet för ett 45-minuters cykelpass. Jag ska skynda mig hem så jag har lunchen klar när vännen kommer från båten vid 12:30 ungefär. Då blir han serverad en lyxig söndagslunch bestående av blodpudding, lingonsylt, keso och grönsaker.



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards