Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 9 mars 2009 18:45


Efter en trevlig start på en obehaglig dag med fullt upp så kommer denna konstiga dag att avslutas med mys i soffan med älskade R framför filmen Australia    http://www.imdb.com/title/tt0455824/



Jag skulle ha varit hos läkaren idag för en lite läbbig undersökning, men jag hade turen att få ett telefonsamtal imorse som meddelade att läkaren var sjuk. HURRA HURRA HURRA! Någon som inte alls blev lika glad var älskade R eftersom han tycker att det är på tiden att detta genomförs. I alla fall fick jag en ny tid hos läkaren så det är inte över för min del...


När jag efter att ha jobbat klart på skolan anlände till logopedmottagningen så möttes jag av en blekgrå/grön J som hade väldans ont i magen och var illamående med kräkningar. Vi skickade hem henne med en taxi för att krya på sig.



När jag stämplade ut körde jag J:s bil till vår gästparkering för att undvika parkeringsböter och därefter åkte vi till Maxi för att veckohandla sådant som alltid ska finnas i vår kyl, bland annat:


mjölk (blå och gul)

naturell yoghurt

smaksatt vaniljyoghurt

keso

musli

grönsaker

frukt

ägg

konserver med svamp och bönor/kikärtor

kakao (till den varma chokladen med tillhörande Mintu)

mineralvatten

kyckling

lax

blodpudding

morötter

potatis

och en massa mer



När vi kom hem och hade packat ur varorna blev det att snabbt sätta igång med middagen. Vi fick njuta av grillad kycklingfilé med en wok fylld av spaghetti, rödlök, paprika, svamp, vitlök, soja och pepparmix. Mumma smakade det. Jag kommer också att få en matlåda av detta, härligt! Eftersom middagen precis hamnat i magarna blir det att skjuta upp det planerade träningspasset. Vi tar det imorgon när vi har tvättid. Då kommer vi att få till ett effektivt pass i och med att tvätt ska i och ur maskiner samt hängas upp.


Nu blir det film! 


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards