Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 27 mars 2009 16:15


Here I come!

Dags för första efter-jobbet-aktiviteten med mina kollegor på skolan där jag jobbar halva min arbetstid. Vi ska träffas 18:45 för att bli bjudna på middag, bowla och sedan bjudas på efterrätt. Det ska bli skoj! Det som är lite lustigt är att älskade R ska dit med sitt jobb också, samma tid. Men när vi äter bowlar han och gänget.


Bowling är ju då inte riktigt min grej eller kloten gör helt tvärtom vad jag planerar och siktar inuti huvudet och innan jag går fram till banan. Jag har i och för sig inte så mycket erfarenhet av bowling. Ett tillfälle kommer jag ihåg och det var ifjol med älskade R. Jag vet bara inte om jag törs skriva här hur det slutade...okej då!



Det gick så dåligt för mig och älskade R försökte förklara för mig hur jag skulle tänka och göra och hålla kroppen, men det gick bara sämre och sämre. Jag började skylla på honom att det gick dåligt - han kunde ju inte förklara ordentligt. Till slut orkade han inte lyssna på mig, som blev mer och mer högljudd. Han bestämde då att vi skulle sluta spela innan tiden var ute. Det gjorde vi också och då skällde jag på honom för att vi slösat bort en massa pengar. Vi gick åt skilda håll när vi traskade hemåt.



Denna kväll gick det kanske lika dåligt med bowlingen, men det var mycket mer avspänt så jag behövde inte känna mig som en dålig förlorare som tur var. På min bana spelade en härlig kollega vid namn J samt en polack vid namn M. Vi måste ha varit den allra sämsta banan.



För övrigt var kvällen trevlig. Middagen bestod av grillat kycklinglår med klyftpotatis och klägg med en massa vitlök och riven råkost i. Det smakade bra, men maten var ljummen och vi fick vänta länge på den. Det var lite dålig service. Efterrätten bestod av glass med kolasås och någon form av äppelkompott under glassen i ett ätbart kexskal. Det var verkligen gottigottgott kan jag lova. Det var så gott så när jag hade kört hem med bilen fick jag lov att fixa till varm choklad med Mintu. Oväntat va´!?!?


Jag tog ju bilen dit eftersom vintern helt plötsligt kom tillbaka i eftermiddags. För första gången sedan jag flyttade till Västerås och för alltid förresten, körde jag in i ett parkeringshus och parkerade där och det gick ju bra förutom att jag och en kollega inte hittade bilen när vi skulle åka hem. Jag hade tagit fel på våning hehe! Här är boken om fåret Annika...



Jag träffade även på älskade R som under kvällen blev mer och mer rund under fötterna. Jag tror han behövde en sådan kväll. Han var så glad och så fin och kramade mycket på mig. Kan det bli bättre? -Ja, det kan det i och för sig. Nu måste jag köra imorgon bitti när vi styr kosan mot Sollentuna och Missys första utställning.


Under kvällen genomfördes en tävling med lera. Bordsdamen eller bordsherren till alla blev ett lag två och två som skulle skulptera figurer i lera. Skulpturerna skulle vara i det tema som man fick veta på en lapp. Mitt tema var "Once upon a time". Eventuellt kan jag lägga in några bilder på en sådan imorgon.


Nu ska jag nämligen sussa. Är trött så jag håller på att tippa omkull i soffan.


GODNATT









Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards