Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 12 mars 2009 06:20


Måste snabba mig nu för att fixa håret och borsta tänderna. 06:52 går tåget mot Stockholm och då bör jag sitta på tåget tillsamans med mina två kollegor K och H. Vi ska få lära oss mer om hur man gör akustisk röstanalys och vad man kan använda det till i sitt kliniska arbete. Det passar mycket bra eftersom vi beställt hem programvaran Phog plus att vi redan har Swell, HURRA! Mer evidens säger jag bara. Akustik är ju mätbart!


Phog: Här ett fonetogram


HJÄLP!

Vilken tur jag hade imorse som hann med tåget. Älskade R skjutsade ner mig och jag sprang över perrongen, fram till mina kollegor och rakt in i tåget, puh! Men samtidigt skönt att slippa vänta på att tåget ska komma. Jag ogillar verkligen att vänta, har inget tålamod...


Dagen i Danderyd var givande och mättande. Roliga och intressanta talare avlöste varandra och däremellan rymdes en hel del kaffe, te, mackor, frukt, kakor, italiensk buffé samt tiramísu.


Efter dagens analys-boost är jag grymt sugen på att gå till jobbet och kika på smalbandsspektrogram och jämföra med talsignalen samt min perceptuella röstanalys och se hur väl de korrelerar. Här nedan syns ett spektrogram:



Visst ser det spännande ut???


Kristin: Australia var helt okej, men varken bättre eller sämre än det. Ganska fin, ibland gripande och med inslag av humor. Dock otroligt förutsägbar, don´t like!



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards