Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 19 mars 2009 18:04


Nej nej nej då!

Detta är inte en ny EGO-boost av mig. Det är en massa porträtt av mig som ni säkert ser eller kan läsa. Porträtten är gjorda av 6 okända människor som deltog i samma kurs som jag idag. En övning gick till så här:


Gå fram till en person som du inte känner. Presentera er med endast förnamn för varandra. Skriv den andras namn på papperet och titta sedan varandra i ögonen samtidigt som ni ritar av varandra väldigt snabbt. Byt bilder så att du får bilden på dig själv. Gå sedan fram till en ny person och gör om alltihopa.


Därefter fick vi bilda mindre grupper och presentera oss med namn, arbetsplats, ort och så vidare. Vi skulle även välja ut två av våra egna porträtt som talar om vem man är och berätta för de andra i gruppen varför man valt bilderna.


Jag valde den översta bilden till vänster för att den visar hur stor min mun kan bli när jag skrattar ordentligt från magen. Den andra bilden blev den längst ner till höger och visar mig i mitt esse tillika under en av mina favoritsysselsättningar: SÖMN!




Av Herr och Fru Mysbralla - 19 mars 2009 06:42


Efter jobbet skulle jag ju som vanligt gå på boxpass, men eftersom mage och tarmar fortfarande kändes obehagliga så skippade jag det passet och tänkte att ett lugnt styrkepass eller en promenad i solen med älskade R vore mer passande.




 

Sagt och gjort, R och jag tog oss en ganska lång promenad i det härliga vädret och gick ner till hamnen och båtens uppställningsplats. Det var så soligt så jag fick användning av mina solglasögon för första gången i år. Nere i hamnen såg vi att både båt och båthus stod kvar. Jag undrar dock när lilla båten ska få något namn så jag kan kalla den för något annat än "båten" hehe!


I alla fall så upptäckte vi det fantastiska att solen fortfarande var uppe klockan 17:30.


NU  ÄR  VÅREN  HÄR!!!


På väg hemåt ringde min vän J och berättade att deras seminarium var klart så han och T kunde bli hämtade för att hälsa på oss och äta lite middag. Lite middag är verkligen rätta ordet...vilka myror i maten de är!!!   Särskilt mätta kan de inte ha varit heller för när älskade R erbjöd dem lite whisky inför tågresan, så tackade de snabbt ja. Mitt erbjudande om te eller kaffe på maten var inte alls så uppskattat....


Jag är inte avundsjuk på deras tågresa. De ska åka 20:40 och komma fram till Umeå 06:30 och sedan börja jobba 08:00 igen. Hugaligen säger bara!



Nu måste jag göra mig klar för en kursdag. Jag ska lära mig att samtala professionellt!


Hoppas ni får en fin vårdag. Det ser det i alla fall ut att bli här nere i Västerås idag.






Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards