Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 19 mars 2009

Onsdagkvällen

Av Herr och Fru Mysbralla - 19 mars 2009 06:42


Efter jobbet skulle jag ju som vanligt gå på boxpass, men eftersom mage och tarmar fortfarande kändes obehagliga så skippade jag det passet och tänkte att ett lugnt styrkepass eller en promenad i solen med älskade R vore mer passande.




 

Sagt och gjort, R och jag tog oss en ganska lång promenad i det härliga vädret och gick ner till hamnen och båtens uppställningsplats. Det var så soligt så jag fick användning av mina solglasögon för första gången i år. Nere i hamnen såg vi att både båt och båthus stod kvar. Jag undrar dock när lilla båten ska få något namn så jag kan kalla den för något annat än "båten" hehe!


I alla fall så upptäckte vi det fantastiska att solen fortfarande var uppe klockan 17:30.


NU  ÄR  VÅREN  HÄR!!!


På väg hemåt ringde min vän J och berättade att deras seminarium var klart så han och T kunde bli hämtade för att hälsa på oss och äta lite middag. Lite middag är verkligen rätta ordet...vilka myror i maten de är!!!   Särskilt mätta kan de inte ha varit heller för när älskade R erbjöd dem lite whisky inför tågresan, så tackade de snabbt ja. Mitt erbjudande om te eller kaffe på maten var inte alls så uppskattat....


Jag är inte avundsjuk på deras tågresa. De ska åka 20:40 och komma fram till Umeå 06:30 och sedan börja jobba 08:00 igen. Hugaligen säger bara!



Nu måste jag göra mig klar för en kursdag. Jag ska lära mig att samtala professionellt!


Hoppas ni får en fin vårdag. Det ser det i alla fall ut att bli här nere i Västerås idag.






 
 
Ingen bild

Lillyrvädret

19 mars 2009 09:31

Hur var det med janne? Var han sig lik? =)

 
Ingen bild

stora

19 mars 2009 12:09

Visst är det härligt med vår i luften. Desto mer mat i era matlådor. Är båtar alltid honor?

 
Ingen bild

Janne

19 mars 2009 17:28

Att jag äter som en myra har du påpekat i flera år vännen =)

Och whiskey tackar man sällan nej till. Dessutom behövde man ju berusa sig för att kunna sova på ett skumpande tåg.

Kommer och dricker kaffe och te en annan gång. Nu vet jag ju vars ni bor.

Gick bara fint att jobba idag. Sov faktiskt hyggligt på tåget också även om mr. T snarkar som en förkyld zebra.

Tack så hemskt mycket för maten. Kanonkul att träffa dig igen. Vi ses snart igen!

 
Ingen bild

Annika

19 mars 2009 18:00

Till Janne: Varsågod för det lilla! Så himla roligt att träffa er, framför allt dig då, som jag umgåtts mycket med under Umeå-tiden. Stor kram!

 
Ingen bild

Annika

19 mars 2009 18:00

Till Stora: Det verkar vara så att båtar är honor, precis som att bilar är det. Kan du komma på några saker som har mansnamn???

 
Ingen bild

Annika

19 mars 2009 18:03

Till Lillyrvädret: Janne var sig lik med sin "dåliga" humor, kvickhet, sarkasm, underförstådda meningar och det svadande talet.
=) Vi fick bland annat veta att vår lägenhet inte borde ha så hög hyra hehe! Underförstått så är det en halvdan lya...

 
Ingen bild

stora

19 mars 2009 21:01

Nä, vet nog inget som kallas vid pojknamn. Konstigt.

 
Ingen bild

Janne

20 mars 2009 19:24

Försök inte.. Vi sa inte att ni borde ha så hög hyra.. Vi kom fram till att jag hade hög hyra och att ni var två som delade på en hyra som var lika hög som min och därmed borde kunna spara massor med pengar som ni kunde resa för. Så de så =)

Sedan hade vi väl inget att anmärka på er lägenhet. Utan bara på de blå balkongerna mittemot.

Svadande? Hmm...

Välkommen till umeå snart, då bjuder jag på te. Kaffe har jag inte så mycket till övers för just nu eftersom Skellefteå förlorade mot Löfbergs Lila laget Färjestad...

Kram!

 
Ingen bild

Annika

21 mars 2009 11:32

Till Janne: Jag ser fram emot att hälsa på dig på Tomtebo. Det är ju nästan som hemma för mig. =)

Om jag inte får kaffe så kan jag väl få lakritsfudge...?!?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards