Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Vecka 13

Av Herr och Fru Mysbralla - 29 mars 2009 21:03


Efter det långa cykelpasset idag såg jag verkligen fram emot en god middag. Både jag och älskade R fixade och lagade mat, han bakade scones och jag stekte laxen och surimisticksen, fräste spenaten och plockade fram ostar och potatissallad. Det blev en mumma middag även om älskade R inte var så förtjust i sticksen. Det blev istället fler till mig. Scones är ett av de godaste jag vet och speciellt när R har gjort dem. Jag vet inte hur han gör, men det mesta han tar sig för i köket blir gott. Bröden här nere är inte våra utan lånade från en bildbank på nätet. Vi åt inte med marmelad på ju.



Dags att summera veckans träning. Det blev bra med flåsträning, men sämre med styrkepassen. Jag fick inte till något styrkepass nämligen, men boxades, joggade och cyklade så det räcker och blir över till någon som inte rört på sig denna vecka.


VARSÅGOD!!!


Morgonpromme:

Tid: 45 minuter


Boxpass:

Tid: 55 minuter


Löpning:

Tid: 20 minuter

Snittpuls: 156

Maxpuls: 165


Cykling:

Tid: 55 minuter

Snittpuls: 157

Maxpuls: 169


Cykling:

Tid: 120 minuter

Snittpuls: 132

Maxpuls: 149


Jag måste verkligen skona min stackars rumpa från allt slitage av cykelsadlarna. Ska jag köpa sådana där cykelbyxor som är som en dräkt eller i vanlig kort byxmodell? Fördelar och nackdelar tas tacksamt emot.



Nu ska jag stänga ner och dricka något varmt. Nattakram på er!




 
 
Jenny

Jenny

29 mars 2009 21:38

Helt klart cykelbyxorna. Snälla, inte dräkten Annika! Den påminner bara om Mattias sexiga mankini :)

http://grodannennes.blogg.se

 
Ingen bild

Annika

30 mars 2009 06:52

Till Jenny: HAHAHA! Ja nu när du säger det så är den lik mankinin.
Denna vecka är det dags att skaffa någon form av vaddering i alla fall.

Trevligt, roligt och avslappnat att ses i lördags.

 
Ingen bild

stora

30 mars 2009 16:20

Jag tycker nog också cykelbyxorna men det kan ju vara bra att fråga på affären om hur och varför. Kanske håller byxorna på plats bättre den hemska dräkten.

 
Ingen bild

Annika

30 mars 2009 17:58

Till Stora: Ja, jag ska nog höra mig för vad som är det bästa och mest prisvärt så väljer jag det.

 
Jossan

Jossan

30 mars 2009 18:59

Hej gumman

Tror att Jocke gillar sina med hängslor bättre faktiskt, de syns ändå inte eftersom man har t-shirt på=)
KRAM min vän

http://josefinpersson.blogspot.com

 
Jossan

Jossan

30 mars 2009 19:01

Dock sämre vid piss pause säger han när man är ute.

http://josefinpersson.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika

30 mars 2009 19:10

Till Jossan och Jocke: Tack för tipsen. Hmmm, svårt att avgöra hur man ska göra, men om jag ska kissa måste ju ändå allt av och ner.
Jag ska ju inte cykla med någon tidspress utan helt enkelt klara av loppet bara, så jag har nog tid att kliva av och kissa lugnt, om det inte blir alltför många kisspauser hahaha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards