Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 17 april 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 17 april 2009 15:52


VECKA 15

Resultat

Tisdag: Morgoncykling 46 minuter. Snittpuls 153, MAxpuls 165.


Onsdag: Styrkepass 55 minuter. Genomgång av hela överkroppen.


Fredag: Cykling långpass 2,5 timmar. Snittpuls 140, maxpuls 174.


Lördag: Morgonpromenad 60 minuter, lågintensivt. Styrkepass 45 minuter,   axlar o mage.


Söndag: Morgonpromenad 50 minuter, lågintensivt. Snittpuls 128, maxpuls 150.



Nu har fikat ramlat ner så jag ska ut på ett förhoppningsvis ganska långt cykelpass i eftermiddagssolen. Det blir riktigt lugnt eftersom jag känt och känner mig lite halvkrasslig i halsen och näsan. det blir mest för att någon mil i benen.











Av Herr och Fru Mysbralla - 17 april 2009 15:35


Igårkväll på älskade R:s födelsedag hade vi planerat in en middag med smörgåstårta och fruktsallad till efterrätt. Vi skulle samlas hos S vid halv 7. Hon fyllde år på långfredagen så R och hon skulle ha ett gemensamt litet kalas.



S hade gjort en smörgåstårta med fisk och skaldjur (inte den på bilden)med egna händer och den smakade gott. Allra bäst var den röda kaviaren som låg toppad så fint. Efter tårtan fixade jag och R en fruktsallad med glass och nötter som tillbehör. Magen var mätt efter det kan jag lova. Det blir ju ganska mastigt med smörgåstårta eftersom den innehåller en massa tungt klet.


En liten presentutdelning hanns med också. S fick lite dusch, smörj och fixgrejer samt choklad och R fick en midag på valfri restaurang tillsammans med sina vänner.


Det blev en hel del surr under de 3 timmar som vi var där. Vår vän M hade mycket att säga om jobb, bygge plus en massa annat skoj. Han kom på sig själv med det och uttryckte:

- Oj vad jag pratar!


Jag var inte heller så dålig på att hålla låda. Ur min talapparat sprutade ämnen som jobb, kommunikation, pulsträning och säkert lite mer. Jag fick till och med in en berättelse som innehöll en sinnessjuk man som trodde han var Jesus, det ni!



I efterhand fick jag veta att älskade R satt och log åt mig under tiden jag hade mitt pratmaraton, humpfh! Bara för att jag inte var trött och tyst för en gångs skull när vi träffar våra vänner.








Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards