Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 15 april 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 15 april 2009 19:51


Sådär, nu har jag städat badrummet ordentligt. Ordentligt innebär att jag har grävt i duschavloppet för att försöka ta bort allt gammalt äckelhår med mera som orsakar en något unken lukt. Det är mitt jobb eftersom det bara är jag som har hår på huvudet som kan ramla av och snurra fast sig tillsammans med smuts och skräp.




Förutom avloppet har jag putsat och fejat på och kring handfatet och spegeln samt rengjort toaletten. Vi har tydligen slut på lukta-gott-hållare till toastolen, äsch då! Bäst att skriva upp det på handlingslistan.


Sådana fynd gör man inte i vår golvbrunn.


Jag hann också med att torka av luckorna på köksskåpen. De var nästan gråa av alla fingeravtryck som gaddat ihop sig. Det var allt vad dagens städning innehöll eftersom resten av lägenheten städades i måndags.


Under tiden rördes en bröddeg ihop och kastades in i ugnen, så nu luktar det mumma i hela lägenheten av filmjölkslimpa. Det blir gött fika till min älskade R när han kommer hem från sitt fix. Han håller på att tvätta bilen igen (vita bilar blir snabbt skitiga) och byter till sommardäck.



Jag har precis gjort iordning en kopp kaffe med mjölk framför tv:n. Ja, jag vet att det är väldigt sent för mig att dricka kaffe, men jag hoppas få igång maggen lite. Den har börjat bråka lite. Jag som de senaste åren har blivit van vid regelbundna toabesök.


På tv:n bjuds det "Du är vad du äter". Jag tycker faktiskt att den där Anna Skipper är väldigt extrem. Visst skulle hon kunna ändra på min kost en del, men vad skulle vinsten bli??? Jag är ju en relativt frisk och normalt hälsosam person som anser att man inte ändrar sitt beteende för att man blir överkörd. Något bättre sätt att gå den behövda personen till mötes borde finnas, men då skulle det i och för sig inte bli tv av det hela. Det är ju också personer som vill ha hjälp, så de tackar väl och tar emot allt bra och allt överdrivet.



Mmm för kaffe, skål Anna Skipper!!!








Av Herr och Fru Mysbralla - 15 april 2009 06:52



emelia.nu/2007/08/31/kramkompis/


Godmorgon små töser!


Jag vill tacka er båda för jättefina påskkort. Ni gör mig så glad och varm i hjärtat. Ha det så bra på påsklovet och gör en massa roliga saker. KRAM KRAM!

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards