Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 9 april 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 9 april 2009 21:37


Efter jobbet idag kom älskade R och hämtade upp mig för en standardmiddag på Kajens fik. För första gången köpte vi likadana sallader. Det blev basen + tre tillbehör. Vi valde räkor, kalkon och fetaost. Det var supergott för maggen och smaklökarna.


Efter middagen skyndade vi iväg för att kika in i butiken Solo, där vi varit någon gång tidigare och hittat fina och tyvärr dyra klder. Som tur var fanns det inget som lockade denna gång. Istället hastade vi vidare in på Designtorget och det är verkligen en butik som jag gillar. Det finns så mycket roliga, finurliga och bra samt mindre praktiska grejer så det är inte klokt.


Vi fortsatte vidare mot Coop Extra för att ge oss själva lite påskgodis. tyvärr var det dåligt utbud så vi var tvungna att fortsätta mot Kalasgott istället. Det är dyrare, men oftast är godiset färskt och det finns mängder att välja mellan, både fingodis, lyxgodis och dåligt fejkgodis med kvalla som skriker BLÄ! Tillsammans blev det en hel godis till oss båda eftersom vi aldrig fick något besök av glada tiggande påskkärringar. Jag höll ju dessutom på att glömma min påskpresent från vännen och kollegan K. Jag fick en fin påse med chokladkulor från Lindt. HÖR! Namnet låter lika lent som chokladen smakar.



Efter några timmars smaskande kunde vi spela in detta samtal på min mobiltelefon:


Jag: -Godis ä inte så jäkla gott.

R: -Köp ost å kex iställe gumman!

Jag: -Ja skulle hellre äta kex å ost.

R: -Mmm, nu lyssnar vi på det här nästa gång.

Jag: -Mmm.

R: -Mm.

Jag: -Godis de ä inte så jävla gott!








Av Herr och Fru Mysbralla - 9 april 2009 19:35





GLAD PÅSK




DAGS ATT DRA



Ta del av ett roligt sms som en kär person till mig skickade:


Hej!

När åker du? Själv drar jag vid fyratiden. Det mesta är klart.

Har badat katten i neon och satt lysdioder i hucklet. Fixar

just nu hjullagren på kvasten, blir raketbränsle i år.

Om vi ändå inte syns önskar jag dig och de dina en riktigt

GLAD PÅSK!


 




Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards