Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Ännu mer Portugal

Av Herr och Fru Mysbralla - 17 maj 2009 08:37


Bilder från J:s pass med Blossom. Det kallas för funktionell träning med bollar. J var supernöjd med detta pass och mitt i träningsruset sprang hon upp för alla trappor till tolfte våningen, hämtade pengar och sedan ner för alla trappor igen för att kunna köpa en träningsdvd av och med Blossom. Nu har hon en signerad dvd, dock ingen pilatesboll. Den kommer snart att inhandlas tror jag.


Bilder från mitt träningspass "stabilitet" med min favoritinstruktör Cecilia. Snacka om att jag behöver träna upp min balans och stabilitet. Det blev en massa vobblande hit och dit, men som Blossom säger:


-TRÄNING = KAN INTE


Det betyder att vi bör träna på sådant vi inte kan. Det är egentligen ganska logiskt eftersom det heter träning. vi tränar upp en förmåga som behöver förbättras. Det vi kan har vi redan tillägnat oss och behöver egentligen ingen/liten träning. Det tänkte jag även på när jag var på Blossoms yogapass, som var ganska svårt för mig. Jag är ju stel som en pinne, men efter passet hade träningsvärken nästan försvunnit helt och jag kände mig behagligt skön i kroppen.





 
 
Jossan

Jossan

17 maj 2009 08:59

Hej och godmorgon vännen.
Blossom är en av mina favvosar, tycker hon sprider så mycket energi och glädje=)
Hoppas allt är bra i dag.
Önskar dig en underbar söndag.
Stor kram från mig

http://josefinpersson.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika

17 maj 2009 09:20

Till Jossan: JA, jag blev positivt överraskad av Blossom. Min farhåga var att hon skulle vara överdrivet "på" och hetsig eller nåt sånt, men hon var jordnära och en mycket klok och ödmjuk person.

 
Ingen bild

stora

17 maj 2009 09:49

Har samma känsla av att Blossom är en överdriven människa. Kommer nog att känna så tills jag blir överbevisad.

 
Ingen bild

Annika

17 maj 2009 13:30

Till Stora: Den dagen du träffar henne lär du bli överbevisad. =)

 
Ingen bild

lillasyster

17 maj 2009 14:39

Vad kul att du satt in så många bilder! =)
Men det verkade inte vara någon trevlig pool att bada is, var det verkligen så kallt?

 
Ingen bild

Annika

17 maj 2009 18:46

Till Lillasyster: Nej, det var en ouppvärmd pool och eftersom det var svalt på nätterna så klarade solen inte riktigt att värma upp vattent på dagarna. Onsdag och torsdag lyckades jag glida i upp till midjan drygt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards