Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 11 september 2009 20:21



http://www.ramlosa.com/


Om man köper fyra flaskor mineralvatten från Ramlösa och skickar in kvittot från köpet tillbaka till dem får man tillbaka ett brev på posten. I det brevet ligger sedan två middagskuponger med erbjudandet "Middag 2-för-1". Erbjudandet gäller i flera städer i landet.  Här i Västerås visade det sig bara finnas två restauranger som ingick i erbjudandet; Sjökrogen och Bishop´s arms.


www.sjokrogen.nu

www.bishopsarms.com


Vi bestämde oss för att utnyttja en av kupongerna för vår fredagsmiddag. Sjökrogen ligger fint vid Mälaren och eftersom vi hittills inte varit där och ätit tänkte vi prova stället. Vi hade dock otur när vi ringde för att boka bord eftersom de upplyste oss om att de har stängt för säsongen sedan en vecka tillbaka. Det gjorde ju att det bara fanns ett alternativ kvar för oss. Vi gjorde ett nytt försöka att boka bord, men där fick vi inget svar. Till slut blev vi kopplade till hotellets reception och den tjejen skrev en lapp med mitt telefonnummer på och sprang ner med den till restaurangen. Det var runt klockan 16:50. De har ännu inte ringt tillbaka.


Eftersom älgköttet inte hade tinat riktigt och vi började bli hungriga åkte vi i alla fall ner till Bishop´s för att testa att gå dit utan att ha bokat bord i förväg. Det gick finfint! Älskade R beställde en svart Angus och jag beställde gös med ragu gjord på potatis och kapris.



Men osisen tog inte slut med att vi fick in maten. Min fisk och ragu smakade hiskeligt salt. Trots att jag vanligtvis saltar min mat massor så var detta förfärligt och jag blev nästan illamående. Jag sa naturligtvis till personalen vad jag tyckte (på ett trevligt och artigt sätt)och kocken hälsade efteråt att jag hade rätt. Maträtten var alldeles för salt. När Älskade R hade ätit upp sin portion med gött kött satt jag och väntade på min nya fiskportion. När den väl kom så smakade det mycket bättre, men den där ragun var ändå ingen höjdare, vare sig den var översaltad eller ej.




Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards