Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 27 september 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 27 september 2009 09:59

















Igårkväll (lördag) mötte jag upp min vän och granne K när hon kom till stan med tåget efter att ha tillbringat dagen i Stockholm med en gammal vän hon inte träffat på länge. Vi gick förbi Coop och köpte lite gott till kvällen. Två andra vänner från Stockholm skulle också komma på besök till K så vi laddade upp med ost, frukt, naturgodis och kex för en helkväll med sällskapsspel. Vi hade också tur att bli bjudna på vin av gästerna.


20:00 började allvaret. Spelet som K introducerade för oss hette Guillotine och handlade om Franska revolutionen. Det enda man behöver för att kunna spela är de två kortlekarna samt pappersgiljotinen som medföljer spelet. Spelet går ut på att halshugga adelsmän och adelskvinnor. Personerna på korten är värda olika mycket poäng och i slutändan, efter dag 3, räknar man ihop vem som har högst poäng. Under spelets gång kan man genom att använda sina "actioncards" gynna sig själv eller sätta krokben för någon medspelare.


Jag rekommenderar verkligen det här spelet. Det är enkelt att spela och hur roligt som helst när man kommer in i det och ser hur man kan mixtra med raden av adelsmän/kvinnor som väntar på giljotinen. Det här spelet önskar jag mig i julklapp om jag inte hinner köpa det själv innan jul förstås.


Spelkvällen slutade klockan 00:37. Jag gäspade bara mellan 3 och 5 gånger under hela kvällen så ni förstår att jag var uppslukad av spelet eller så var det en massa socker i hjärnan som höll mig vaken. Det var en jätterolig kväll och jag fick träffa två nya bekantskaper som jag gärna umgås mer med. Hoppas vi ses igen H+M!


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards