Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 6 september 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 6 september 2009 21:19




Lördagen gick i fest och vänners tecken trots att jag fortfarande kände av förkylningstecken. Dagen började bra med god frukost och härligt varmt kaffe. Jag och Älskade R åkte till n´Joy för att träna. Det allra roligaste var att jag skulle få träna i gymmet med goaste tjejen J för första gången. Hon kom lite senare så Älskade R hade rott klart sina 7000 meter och körde iväg mot Bolaget. Jag kommer knappt ihåg när jag drack alkohol sist, alltså i lite större mängd. För som ni vet kan det ju ganska lätt slinka ner varm choklad med Mintu, men det är ju findricka för smakens och det mysigas skull.


Mitt träningspass bestod i alla fall av en hel del ryggövningar innan J kom. Då började vi pumpa på lite armar. Vi var peppade båda två, men då jag hade hunnit träna en del tog min energi slut ganska snabbt. Jag har ju spanat på en kille åt J där på gymmet och vi hade en himla tur att han var där så hon fick se honom in real life och inte bara lyssna på mina försök att beskriva hans utseende. Det är ju tyvärr bara utseendet jag kan uttala mig om eftersom jag inte känner honom eller har pratat med honom, men det har jag ju tänkt överlåta till J själv, hehe!


Hemma fixade vi till lunch i en hast. Det fanns rester kvar från fredagens middag: fläskfilé med ugnsrostade grönsaker som till exempel rödbeta och morot, finfina smaker. Det räckte inte riktigt till med den maten så vi slängde ihop en härlig omelett också.


Snabbstädning stod sedan på schemat och en stund därefter kom besöket från storstan Stockholm (S+D). Grabbarna tog med Älskade R på stan så jag kunde ha min egentid med en massa härlig musik från Spotify. Vi hade dagen till ära köpt ett dygns musik utan reklam. Hugaligen vad dyrt det var för de där 24 timmarna, hela 9:- betalade vi. Jag vred på volymen och kopplade på de stooora högtalarna i vardagsrummet. Det sjöngs, gastades och dansades i hela lägenheten. Jag såg fram emot kvällen!



Jag är dock besviken på vår förfest eftersom det var fotboll på tv, som grabbarna skulle se på. Jag fick igenom att ljudet skulle vara avstängt så vi andra skulle kunna höra musik och komma i rätt stämning. Snacka om osociala satar vi hade på besök. Nu kommer jag aldrig mer att få besök av mina tjejkompisar när vi bjuder till fest. De kommer bara att minnas den trista kvällen med fotboll. Min åsikt är att man kan stanna hemma om teven är viktigare än att umgås med vänner och/eller skapa nya bekantskaper. Min åsikt blev dessutom hörd eftersom jag har svårt att hålla tyst med vad jag tycker, tänker och känner och det förbättrade faktiskt förfesten, men vi hade då bara en halvtimme kvar innan taxibilarna skulle komma och köra oss till BMB.



Det var lite folk när vi kom dit, vilket jag tyckte var superbra. Vi fick verkligen plats på dansgolven och kunde röra oss av egen kraft och egna steg istället för att bli knuffad och skuffad som en flipperspelskula hit och dit. Kvällen slutade ändå i förtid för mig. Strax före 01:00 var jag nöjd. Jag hade fått svänga mina lurviga, tröttheten gick inte att ignorera och förkylningen tog ny fart. Jag tog en taxi hem och somnade så fort jag lade huvudet på kudden. De övriga ramlade in mellan klockan 03:30 och 06:30.


Mina nya stövlar från Din Sko gav mig härlig träningsvärk i fram- och baksida lår hahaha!


DS_249446_A.tif



 

Av Herr och Fru Mysbralla - 6 september 2009 20:34




Klart

Bestämt

Spikat

Planerat

Definitivt

Säkert


På söndag mitt på dagen ska jag äta surströmming med vänner och bekanta. Grannparet K+R och vi bestämde detta för bara en stund sedan så nu ska vi bara höra oss för om det finns fler som är sugna på att smaka denna delikatess och umgås med oss nästa helg.


Imorgon när vi ska veckohandla blir det till att undersöka utbudet av den salta och stinkande fisken. Jag vet inte om det går att få tag på surströmming i hela landet, vet ni?









 



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards