Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 25 september 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 25 september 2009 21:20




Älskade R är i Stockholm på grabbhelg med hockey, firande och fest. Det är bara en tidsfråga innan han kommer hem igen.


Den där tidsfrågan hänger över det mesta i mitt liv nu både privat och i arbetet. Det jag väntar på främst av allt är att kunna säga att jag är helt frisk från mina virusinfektioner. Det verkar fortfarande dröja eftersom halsontet kommit tillbaka med förnyad kraft. Det är med andra ord en tidsfråga innan jag blir frisk.



Av Herr och Fru Mysbralla - 25 september 2009 18:15


FLICKAN SOM LEKTE MED ELDEN


I uppföljaren till Män som hatar kvinnor är det Lisbeth Salander som står i centrum. Hon blir anklagad för trippelmord och dras in i en härva som leder tillbaka till hennes mörka förflutna.

www.sf.se

 

 

Det blev en sen kväll för fyra personer igår. Jag, Älskade R och våra vänner K+E hade bokat biljetter till 20:45-föreställningen "Flickan som lekte med elden", uppföljaren till Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor".

 

Även denna film var bra, dock inte lika bra som första filmen. Värst var att Michael Nyqvists rollfigur som journalist knappt var med. Det fanns också några typer i filmen med kass skådespelartalang, kanske därför de fick rollfigurerna som skulle dö. Jag ger denna film ***+ av fem möjliga medan första filmen får *****!

 

Som jag skrev efter att vi såg första filmen, så har jag inte läst någon av hans böcker, vilket jag tror kan vara bra i de här fallen. Det är ju väldigt sällan som en film kan komma upp i samma kaliber som ursprungsboken enligt mig.

 

 

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards