Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 15 september 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 15 september 2009 08:42


Min kära vän och kollega J har ju under de två år hon arbetat varit sjuk i förkylningar med resultatet att hon nästan aldrig fått ut en hel lön på den tiden. Hon har då arbetat heltid varav 50 % på en förskola med små barn. enligt sjukvårdspersonal är det vanligt att man har några år 2-3 där man är sjuk till och från innan man står emot barnens baciller.




Ifjol i oktober började jag arbeta halvtid på en skola och sedan dess varit förkyld till och från precis som min vän. Jag är sjuk igen och det började förrförra veckan. Jag var hängig den fredagen och lördagen och dålig söndag, måndag och tisdag. Jobbade resten av förra veckan, men kände mig inte alls tipptopp. I söndags vaknade jag med halsont och mot eftermiddagen uppstod led- och muskelvärk plus huvudvärk.


Jag gick till jobbet igår, men klarade inte av att vara igång längre än till strax efter lunch, så jag gick hem och sov. Tog febern och hade 37,3. Det är feber för mig eftersom jag är en lågtempare normalt. Idag är jag hemma. Jag har precis druckit lite varmt och värken förefaller ha försvunnit idag, men halsontet är inte att leka med och jag har hosta som kommer från bröstet känns det som. Nacken är fortfarande stel och öm.



Att vara förkyld så här till och från är inget jag gillar. Jag blir väldigt irriterad och frustrerad då jag vanligtvis är en väldigt frisk person. Jag tycker dessutom om att träna och röra på mig, vilket är omöjligt när min hälsa är svajig. Jag funderar till och med på att avsäga mig min tjänst på skolan för att återfå min goda hälsa trots att jag verkligen tycker om att arbeta halva min tid där.


Hur ska jag göra? Hjälp mig genom att skriva en kommentar och/eller svara på omröstningen, tack!




Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards